بهونه ای برای باهم بودن

سرگرمي - عکس ارسالی از کورش

 

 

 
 

 

 
 

 
 
 
 
 

 
 ادامه ی عکس ها در ادامه مطلب-----------------------------------------------نظر یادتون نره

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 30 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

مطلب بسیااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار جالبیه.برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب...
ارسال توسط mohammad

از شما دعوت می‌کنیم چهل + یک مورد از کم‌هزینه‌ترین لذت‌های دنیا را که در عین حال نتایج ماندگاری بر حال و حس شما دارند، در ادامه بخوانید. این لذت‌ها چنان به روح ما نزدیک هستند که حتی فقط با خواندن هر کدام از آنها، احساس می‌کنید حالتان چقدر بهتر شده است؛ اجرا کردن آنها که دیگر کولاک می‌کند!1



ادامه مطلب...
ارسال توسط mohammad

حوادث - رانش فاجعه آمیز زمین در ایالت بریتیش کلمبیا کانادا خسارات زیادی برجای گذاشت.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

حوادث - چهار سرنشین یک کامیون در چین به شکل معجزه آسایی پس از سانحه رانندگی نجات یافتند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 27 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

تلویزیون - مجموعه‌های «رازپنهان»، «چمدان»،«خداحافظ بچه» و «شاید برای شما اتفاق بیفتد» برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط mohammad

طنز - علیرضا نعمت الهی با ارسال مطلب طنزی به بازتاب نوشته است:

 

بانک مرکزی اعلام کرد به منظور کنترل بازار، طرح پیش فروش 4 و 6 ماهه مرغ از فردا در تمامی شعب بانک ملی در سراسر کشور آغاز می شود.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط mohammad

حوادث - مرد جوان از زیر کامیون واژگون شده در سعادت آباد به طرز معجزه آسایی بیرون کشیده شد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 25 تير 1391برچسب:واژگونی کامیون روی مرد رهگذر,
ارسال توسط mohammad

اجتماعی- طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانکن‌ها در اماکن فرهنگی عصر جمعه در حاشیه برگزاری یک کنسرت دیگر در برج میلاد ادامه یافت.

 

 

 

 
 
 


ادامه مطلب...
ارسال توسط mohammad

موبایل(نرم افزار)- اگر از علاقه‌مندان به Galaxy S3، یک گوشی با امکانات جدید اندروید بستنی حصیری به همراه امکانات اختصاصی سامسونگ هستید و به‌تازگی این تلفن همراه هوشمند را خریده‌اید، این راهنمای کوتاه به شما می‌گوید از کجا باید شروع کنید.

این 5 نکته گوشی هوشمند شما را هوشمندتر می‌کند!


1- امکانات بی‌استفاده را پنهان کنید
همانطور که وقتی یک لپ‌تاپ جدید می‌خرید، نرم‌افزارهای اضافی و ناخواسته‌ای به همراه دارد، S3 هم نرم‌افزارهای از پیش نصب شده و بی‌استفاده‌ای دارد. به این دلیل که این نرم‌افزارها توسط خود شرکت نصب شده‌اند، امکان حذف‌شان وجود ندارد، ولی می‌توانید آن ها را از دید خارج نگه‌دارید.
برای این کار نرم‌افزار مورد نظرتان را پیدا کنید، انتخابش کنید، نگه‌ش دارید و به App Info بروید. از آنجا Disable را انتخاب کنید تا از لیست نرم‌افزارهایتان ناپدید شود. این کار را برای هر نرم‌افزاری که مد نظرتان است انجام دهید.
اگر پشیمان شدید و خواستید نرم‌افزارتان به لیست برگردد، به Settings و Application Manager بروید. نرم افزار مورد نظرتان را انتخاب کنید و Enable را بزنید تا مجددا فعال شود.


2- تغییر و سفارشی‌سازی صفحه قفل شدن گوشی
آیا می‌خواهید به نرم‌افزارهای دلخواه‌تان دسترسی فوق سریع داشته باشید؟ در S3 شما می‌توانید صفحه‌ای که هنگام قفل شدن گوشی نمایش داده می‌شود را تغییر بدهید. این امکان وجود دارد که Widget یا نرم‌افزارهایی را به این صفحه اضافه کنید و به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
اما در ابتدا باید بدانید که برای این کار، باید قفل صفحه را غیرفعال کنید (PIN، شناسایی چهره و ...) این یک معامله‌است، می‌خواهید سرعت بیشتری داشته باشید یا امنیت بالاتر؟ این کاملا به خودتان بستگی دارد. اگر سرعت را انتخاب می‌کنید ادامه شماره 2 را بخوانید.
برای این کار به Settings بعد Security و بعد Lock Screen Options بروید. در اینجا مواردی که می‌خواهید در صفحه قفل نمایش داده شوند را انتخاب کنید.


3- نکات ابتدایی کار با S Voice را بیاموزید
گوشی S3 امکان جدید S Voice را به‌صورت پیش‌فرض در خود دارد. این یک سیستم شناسایی صدای هوشمند است که می‌خواهد دستیار دیجیتالی شما باشد. با استفاده از دستورات صوتی شما می‌توانید برای مثال جهت حرکت برای استفاده از GPS را به گوشی بدهید، وضعیت آب و هوا را چک کنید، ایمیل بنویسید و ...
بعد از تست‌های انجام شده، معلوم شد که S Voice به قدرت Siri اپل نیست، اما باز هم در نوع خودش خوب و مفید است. دانستن دستورات، کلید استفاده راحت از S Voice است. برای اینکه با این دستورات آشنا شوید دکمه‌ی Home را دو بار بزنید تا S Voice اجرا شود و بگویید: «What can I say?». یک لیست از دستوراتی که می‌توانید ازشان استفاده کنید در مقابل‌تان گشوده می‌شود.
اگر وقتی در S Voice هستید، دکمه Menu را بزنید، می‌توانید به بخش تنظیمات بروید و این نرم‌افزار را طبق نیاز خودتان شخصی کنید. برای مثال اگر آدرس خانه‌تان را در تنظیمات وارد کنید، می‌توانید با گفتن «How do I get home?» مسیر رسیدن به خانه را دریافت می‌کنید.


تنظیم مهم دیگر هم Wake up command است که با فعال کردنش S Voice همواره منتظر دستورات شما می‌ماند. اما این کار تاثیر منفی روی باتری گوشی می‌گذارد و باعث سریعتر خالی شدنش می شود.


4- تنظیم محدودیت‌های استفاده
اگر از سرویس‌های محدودیت‌دار حجمی اینترنت که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ارائه می‌کنند، استفاده می‌کنید، نگاهی به مقدار استفاده‌یتان داشته باشید تا اینترنت‌تان تمام نشود. این امکان بدون نیاز به نصب نرم‌افزار اضافه‌ای در S3 وجود دارد. بهSettings و بعد Data usage بروید. ابتدا تیک کنار گزینه‌ی Set mobile data limit را بزنید و بعد در نمودار پایین، خط قرمز رنگ را به‌منظور سقف استفاده تنظیم کنید. خط نارنجی رنگ برای زمانی است که گوشی به شما هشدار می‌دهد که به سقف استفاده نزدیک شده‌اید.

 


5- لرزش (Vibration) دلخواه ایجاد کنید
روزهایی که می‌توانستید آهنگ‌های MIDI برای گوشی‌تان بسازید را به‌خاطر دارید؟ اکنون می توانید با همان خاطره، برای گوشی‌تان لرزش‌های مختلف درست کنید. به Settings و Sounds بروید و Device vibration را انتخاب کنید. در پایین دکمه Create را بزنید و با ضربه زدن به صفحه، نوع لرزش خودتان را ایجاد کنید. یک ضربه کوچک، یک لرزش کوچک است و نگه‌داشتن انگشت روی صفحه هم لرزش مداوم. فراموش نکنید که لرزش خودتان را ذخیره کنید!
در انتها هم یک نکته‌ی اشانتیون: برای نشان دادن درصد شارژ باتری در نوار بالا، به Settings و Display بروید و تیک Display battery percentage را بزنید!

cnet/ سینا سعیدی

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: جمعه 23 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

منبع:آپام

برگرفته شده از:www.berooztarinha.com




ارسال توسط mohammad

فناوری - رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این روزها نگاه‌های بسیاری را متوجه توان موشکی ایران کرده است. اما دقیقا چه موشک‌های زمین به هوایی در زرادخانه دفاعی ایران وجود دارند؟

محمدحسین جهان‌پناه: توان موشکی جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات مورد توجه بسیاری از مطبوعات دنیا در خاورمیانه بوده و هست. در طول سه دهه گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توجه زیادی را معطوف گسترش توان موشکی خود کرده‌اند.

در این میان، خانواده موشک‌های شهاب کمتر از 24 سال پیش با ساخته شدن موشک شهاب1 بر مبنای موشک‌های اسکاد روسی به عنوان نخستین تجربه تمام عیار ایران، خط شروع تولید موشک‌های بالستیک بومی ایرانی به شمار می‌روند. در سال‌های بعد انواع متنوعی از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد برای افزایش توان بازدارندگی ایران توسعه پیدا کرد. در جدول زیر می‌توانید نام و مشخصات کلی موشک‌های بالستیک ایرانی را پیدا کنید. صدالبته که بسیاری از اطلاعات این موشک‌ها همچنان اعلام‌نشده باقی مانده است.

نام
نوع
سوخت
برد
زلزال 1/2/3
کوتاه برد / توپخانه
مایع
125-400 کیلومتر
فاتح 110
کوتاه برد
جامد
300 کیلومتر
شهاب 1
کوتاه برد
مایع
300 کیلومتر
تندر68 / قادر
کوتاه برد
مایع
400 کیلومتر
شهاب 2
کوتاه برد
مایع
700-500 کیلومتر
شهاب 3/دی
میان برد
مایع / جامد
1930 کیلومتر
فجر 3
میان برد
مایع
1500 - 2000 کیلومتر
قادر110/ شهاب3 آ / عاشورا
میان برد
مایع / جامد
1800- 2000 کیلومتر
سجیل
میان برد
جامد
2000- 2500 کیلومتر

 

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




ارسال توسط mohammad

طبیعت - ناروال، نهنگ بومی قطب شمال زمین است که یکی از دندان‌های آن تا 2.7 متر رشد می‌کند و به صورت یک تک‌شاخ دیده می‌شود. شما کاربر عزیز می‌توانید نظر خود را در مورد این عکس در انتهای همین مطلب بنویسید.

 

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: جمعه 16 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

طبیعت - دانشمندان فسیل یک مگالوسور گوشتخوار را کشف کرده‌اند که دمی شبیه به سنجاب دارد، بدنش پوشیده از پر است و قدمت آن به 150 میلیون سال قبل می‎رسد. این فسیل می‌تواند فرضیه مارمولک‌های بزرگ‌جثه را به چالش بکشد.

به گزارش نشنال‌جئوگرافیک: دانشمندان این نمونه کم‌نظیر را به خاطر شباهت به سنجاب، Sciurumimus albersdoerferi نامیده‌اند. مگالوسورها گروهی از دایناسورهای دوپا، بزرگ و گوشتخوار بودند.

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




ارسال توسط mohammad

طبیعت - آنترو تاپ که با این عکس رقابت جهانی پرندگان HBW را برنده شده، گروهی از پرندگان نوک‌سرخ آفریقایی را با نام Quelea به تصویر کشیده که یک فیل آفریقایی عظیم‌الجثه را محاصره کرده‌اند.

پرنده quelea پرنده دانه‌خواری است که گفته می‌شود بیشترین تعداد گونه‌های پرندگان روی زمین را در اختیار دارد و البته در آفریقا عنوان تنفربرانگیزترین پرنده را نیز تصاحب کرده، چرا که با حمله به مزارع و کشتزارها، محصولات کشاورزی را نابود می‌کنند.

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




ارسال توسط mohammad
 

fu1998 2 محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱- یادتونه سر کلاس تخته پاک کن رو خیس می کردیم می کشیدیم رو تخته فکر می کردیم خیلی تمیز شد بعد که تخته خشک می شد می دیدم چه گندی زدیم…! الان همین حس رو نسبت به زندگی دارم

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۲- دوس دارم یه روز آنقد پولدار بشم که وقتی رانی می خورم؛ اون تیکه آخر آناناس که ته قوطی گیر می کنه واسم مهم نباشه!

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۳- بعضی آدما آنچنان گنج های بی بدیلی هستن که باید حتما دفنشون کنی!

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۴- اگه سال تا سال یه قرون تو جیبت نباشه مامان و بابات نمی فهمند، کافیه یه نخ سیگار تو جیبت باشه همه عالم می فهمن!

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۵- موقع فوتبال نگاه کردن ۸۰ دقیقه می نشینی چش تو چش تلویزیون هیچ اتفاقی نمی افته، یه دقیقه میری دستشویی، میای می بینی بازی دو دو تموم شده.

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۶- موقع درس خوندن پرزهای موکت هم واسه آدم جذاب می شه، دوست داری ساعت ها بشینی بهشون نگاه کنی.

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۷- دیدن یه سوسک توی اتاق خواب درواقع مساله خاصی نیست، مساله خاص از اونجا شروع می شه که: سوسکه ناپدید می شه

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۸- دوغ قبول!

شیر کاکائو قبول!

آبمیوه پاکتی قبول!

اصلا نوشابه هم قبول!

آب معدنی رو دیگه برا چی تکون میدی؟

همش همونه!

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۹- نمی دونم چه حکمتیه، اینا که میرن بدنسازی اصرار دارن که اصلا سردشون نمی شه!

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱۰- ایندر که ما لگد به بخت خودمون زدیم بروسلی به حریفاش نزد.

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱۱- سر جلسه امتحان نشستی هرچی تو کلته رو برگه خالی می کنی آخرش نصف صفحه هم پر نمی شه بعد یه نفر بلند می شه می گه آقا یه برگه دیگه بدین جا ندارم. اون لحظه می خوای صندلی رو از پهنا بکنی تو حلقش!

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱۲- حالا چرا تخم مرغ گندیده بوی گلابی میده؟

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱۳- روز زن نزدیکه. خانوما هشیار باشین آقایون دعوا الکی راه نندازن همش سیاسته. توطئه رو در نطفه خفه کنید.

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱۴- امروز رفتم از دستگاه خودپرداز پول بگیرم مبلغ رو زدم ۵۰۰۰۰ تومان

یه ۱۰ هزار تومنی داد!

سه تا پنج هزار تومنی داد!

پنج تا دو هزار تومنی داد! پونزده تا هزاری!

یه لحظه دلم واسه دستگاه سوخت، نزدیک بود پولو برگردونم تو دستگاه!

طفلی خودشو کشت ۵۰ تومن منو جور کرد!

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱۵- نمونه سوال های رایج توی همه خونه ها:

این تلویزیون بی صاحاب واسه کی روشنه؟

چی از جون این یخچال بدبخت می خوای؟

کی لامپ دستشویی رو روشن گذاشته؟

کی دمپایی دستشویی رو خیس کرده؟

این موقع شب با کی حرف می زنی؟

چشمات در نیومد پای این کامپیوتر کوفتی؟

کی غذای منو خورده؟

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱۶- شش ماه به دوستت مهربونی می کنی، خوبی باهاش، هر کاری میگه می کنی که بفهمونی دوستش داری… دو روز که اعصاب نداری، میگه: حالا شناختمت

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱۷- اینقده بدم میاد وقتی دارم روی آهنگ می خونم خواننده اشتباه میخونه!دقت کردین!؟

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱۸- الان شما اگه همینطوری بیکار هم نشسته باشید تو خونه، از نظر پدر و مادرتون، بچه همسایه یا بچه فامیل بهتر از شما بیکار می شینه

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۱۹- من هر روز، از خونه که بیرون می زنم رو یه کاغذ می نویسم «امروز قراره بمیرم» که اگه احیانا مردم، بگن یارو چقد خفن بوده، می دونسته!…

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۲۰- دقت کردین اگه انگشتت با تبر قطع شه، دردش کمتره تا اینکه با کاغذ بریده بشه؟! دقت کردین؟

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۲۱- دو ساعت پشت تلفن معطلی که گوشی رو برداره، تا میایی خمیازه بکشی یارو میگه الو! دقت کردین!؟

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۲۲- وقتی جوراب پاته، حتما دمپایی دستشویی خیسه!

be محض خنده ! بیایید تو یه کم بخندیم

۲۳- بابای شما هم جلو تلویزیون خوابش می بره بعد تا تلویزیونو خاموش می کنی بیدار می شه میگه چرا خاموشش کردی؟

برگرفته شده از:www.berooztarinha.com




تاریخ: پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:محض خنده !,
ارسال توسط mohammad

سرگرمي - دانیل تیلور 50 ساله که با لقب پرفسور شیرجه در دنیای بدلکاران شناخته می شود، رکورد جدیدی برای رشته مورد علاقه اش ثبت کرد.

به گزارش خبر آنلاین این ورزشکار مسن آمریکایی با شیرجه از ارتفاع یازده متر و بیست سانتی متری به داخل آب به عمق 30 سانتی متر رکورد دنیا را در این زمینه شکست .او در سالهای اخیر چندین بار این رکورد را جابجا کرده است.
 
لینک دانلود فیلم:
 

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




ارسال توسط mohammad

دین - نماز رهبر انقلاب در مسجد جمکران

شعر منتشر شده از آیت الله خامنه ای برای امام زمان (عج):

دل را ز بی خودی سر از خود رمیدن است
جان را هوای از قفس تن پریدن است

از بیم مرگ نیست که سرداده ام فغان
بانگ جرس زشوق به منزل رسیدن است

دستم نمی رسد که دل از سینه برکنم
باری علاج شکر گریبان دریدن است

شامم سیه تر است ز گیسوی سرکشت
خورشید من برآی که وقت دمیدن است

سوی تو ای خلاصه گلزار زندگی
مرغ نگه در آرزوی پرکشیدن است

بگرفته آب و رنگ زفیض حضور تو
هرگل دراین چمن که سزاوار دیدن است

با اهل درد شرح غم خود نمی کنم
تقدیر قصه دل من ناشنیدن است

آن را که لب به جام هوس گشت آشنا
روزی (امین) سزا لب حسرت گزیدن است

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




ارسال توسط mohammad

دین - ویژه نامه خبرآنلاین در روز نیمه شعبان، ولادت امام انسانیت و منجی عدالت در جهان- پاسخ به برخی پرسش ها و شبهه هایی درباره شخصیت حضرت مهدی ( که درود خدا بر او باد) و مساله ظهور

سر آغاز این ویژه نامه تعدادی از احادیث بی شمار از پیامبر اکرم حضرت محمد رسول الله(درود خدا بر او باد) به نقل از منابع روایی شیعه و سنی آورده ایم که به روزگار غریبی اسلام در آخرالزمان و ظهور امام عصر( درود خدا بر او باد) مربوط است. مضامین احادیث آنقدر تکان دهنده و به روز هستند که انگار روزگار ما را مرور می کنند:

پیامبر خدا محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:

روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند .

مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد ، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است .

در آن هنگام خداوند ، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب بر آنها ببارد .

اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند

زمانی بر مردم بیاید که چهره هایشان چهره های آدمیان ولی دل هایشان دل های شیاطین باشد ، بسان گرگان درنده خونریز باشند. از منکرات اجتناب نکنند، پیوسته به کارهای ناپسند خویش ادامه دهند ، اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند و اگر خبری برایشان بازگویی تو را دروغگویی شناسند و چون از آنها غایب باشی غیبتت کنند . افراد بد بر آنان مسلط شود که آنان را به انواع عذاب معذب دارند، نیکانشان دعا کنند ولی اجابت نشود.

شکم هاشان خدایان آنها، و زنانشان قبله گاهشان و پولشان دین شان

در جایی دیگر رسول خدا فرمود : زمانی بر مردم بیاید که شکم هاشان خدایان آنها شود، و زنانشان قبله گاهشان و پول شان دین شان شود و کالاهای دنیوی را مایه شرف و اعتبار و ارزش خویش دانند .

از ایمان جز نامی و از اسلام جز آثاری و از قرآن جز درس نماند. ساختمان های مسجدهایشان آباد باشد ولی دلهایشان از جهت هدایت خدا خراب شود .

به چهار بلا مبتلا شوند. نخست: تجاوز به ناموس شان

در آن روزگار است که خداوند، آنها را به چهار بلا مبتلا سازد . نخست: تجاوز به ناموسشان و دوم: هتک حرمت از ناحیه زورمندان و ثروتمندانشان ، سوم: خشکسالی، چهارم: ظلم و ستم از جانب زمامداران و قاضیان .

اصحاب از سخنان آن حضرت سخت به شگفت آمدند و گفتند : یا رسول الله ! مگر آنها بت پرست هستند؟ پیامبر فرمود : آری هر پول و درهمی به نزد آنها بتی است که در حد پرستش به آن تعلق خاطر دارند .

آنچنان از علما بگریزند که گوسفند از گرگ گریزد

از پیامبر خدا در منابع شیعه و اهل تسنن روایت شده است که در جایی دیگر فرمود:

روزگاری بیاید که مردم شان آنچنان از علما بگریزند که گوسفند از گرگ گریزد. در آن هنگام، خداوند آنها را به سه بلا دچار سازد : نخست آنکه برکت از مالشان بگیرد ، دوم: ستمگران را بر آنها مسلط سازد و سوم انکه بی ایمان از دنیا بروند .

یکی از اصحاب از پیامبر پرسید: یا رسول الله دین مردم شان چگونه خواهد بود؟
پیامبر فرمود : زمانی بر مردم بیاید که هر کس دین خویش را به سختی حفظ کند . دینداری شان بسان کسی ماند که آتش در دست خود نگه دارد.

از قرآن جز رسم الخطی و از اسلام جز نامی برای مسلمانان نماند

در جایی دیگر در بحارالانوار جلد52ص190 پیامبر فرمود : زمانی برسد که از قرآن جز رسم الخطی و از اسلام جز نامی برای مسلمانان نماند ، آنچنانکه گروهی به دین خدا در جهان خوانده شوند در حالی که همین گروه از هرکسی از اسلام دورتر باشند. مسجدهاشان از حیث ساختمان آباد ولی از نظر هدایت، خراب باشد.

در میان مردمانشان قرآن و اهل آن در اقلیت باشند. مومنانشان در میان مردم باشند ولی در میان آنها نباشند، با مردم باشند ولی براستی با مردم نباشند ، زیرا هدایت با ضلالت همراه نیست گرچه در کنار یکدیگر باشند .

به اندک نانی پیش هرکسی کرنش کنند

در بحار ج 77ص369 آمده است پیامبر در اواخر عمر خود اصحاب را جمع کردند و فرمودند: زمانی بر مردم بیاید که اخلاق انسانی از آنان رخت بربندد چنانکه اگر نام یکی را بشنوی به از آن بود که آن را ببینی یا اگر او را ببینی به از آن است که او را بیازمایی. چون او را بیازمایی، حالاتی زشت و ناروا در او مشاهده کنی .

دینشان پول و قبله گاهشان زنانشان شود. برای رسیدن به اندک نانی پیش هرکسی کرنش کنند نه خود را در پناه اسلام دانند و نه به کیش نصرانی زندگی کنند . بازرگانان و کاسبان شان رباخوار و فریبکار ، و زنانشان خود را برای نامحرمان بیارایند. در آن هنگام اشرارشان بر آنها چیره گردند و هر چه دعا کنند به اجابت نرسد .

آنچنان به قوانین اسلامی بی اعتنا بشوند که...

روزگاری خواهد امد که مردمانشان به پراکندگی مصمم باشند و از هماهنگی و اتفاق نظر و اتحاد بدور شوند. آنچنان به قوانین اسلامی بی اعتنا بشوند که گویی آنان خود پیشوای قرآن بودند نه قرآن پیشوای آنها . از حق جز نامی نزد آنها نمانده باشد و از قرآن جز خط و ورقی نشناسند. بسا یکی در درس قرآن و تفسیر وارد شود ، هنوز جا خوش نکرده از دین خارج شود . و چون در آخرالزمان دینتان دستخوش افکار گوناگون روایات جدید شود، کمتر کسی از شماست که دینش را حفظ کند.

هنگامی که معیشت جز با گناه تامین نگردد

در کنزالاعمال حدیث 31008 آمده است یکی از اصحاب پرسید دین خدا چگونه خواهد شد؟

پیامبر(ص) فرمود : زمانی بر مردم بیاید که هیچ دیندار دینش برایش سالم نماند جز اینکه از قله کوهی بگریزد یا از سوراخی به سوراخ دیگر پناه برد چون روباه که با بچه هایش چنین کند ، و این آخرالزمان باشد .

هنگامی که معیشت جز با گناه تامین نگردد ، چون این وضع پیش آید عزب بودن و تجرد حلال شود ، در آن روزگار است که مرد به دست پدر و مادرش تباه و گمراه شود و اگر پدر و مادر نداشته باشد به دست زن و فرزندش و اگر زن و فرزند نداشته باشد، چه بسا هلاکت و تباهی اش به دست خویشان و همسایگانش باشد که او را به تهیدستی و فقر سرزنش کنندو بترسانند و تکالیفی بر او نهند که وی از عهده ان بر نیاید تا گاهی که او به پرتگاه های هلاکت سقوط کند .

در آخرالزمان فریبکارانی بیایند که حدیث هایی نو و روایت هایی جدید از دین بر شما بخوانند

و نیز از پیامبر خدا در کتاب کنزالاعمال، حدیث 290324 روایت شده است که فرمود : در آخرالزمان دغلبازان و فریبکارانی بیایند که حدیث هایی نو و روایت هایی جدید از دین بر شما بخوانند، انچنان که نه شما و نه پدرانتان چنین حدیث هایی نشنیده باشید. پس دوری گزینید از آنها. مبدا به دام تزویر و فریب شان بیافتید .

از علی بن ابی طالب(ع) درباه آخرالزمان پرسیده شد : آیا در آن زمان مومنانی وجود دارند؟ فرمود: آری . باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه ها چیزی کاسته می شود؟ فرمود: نه ، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد اما آنان در رنج بسر برند.

امیرالمونین (ع) فرمود : زمانی بر مردم بیاید که مقرب نباشد جز به سخن چینی ، و جالب شمرده نشود جز فاجر بودن ، و تحقیر نشوند جز افراد با انصاف، در آن زمان دستگیری مستمندان زیان بشمار آید و صله رحم لطف وبزرگواری بشمار آید .(نهج/حکمت 102)

امام سجاد(ع) فرمود : چون خداوند می دانست در آخرالزمان اهل فکر دقیق النظر خواهند آمد، از این جهت قل هوالله و احد و آیاتی از سوره حدید نازل کرد. بحار 60/18

بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید

امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار ۳۶/۴۵

پیامبر (ص) فرمود :« این دین مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار ان بجنگند تا قیامت بپا شود » و فرمود « در هر عصر و زمانی گروهی از امتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند » کنزالاعمال حدیث34499و34500

در جای دیگری فرمودند: « چون در اخرالزمان دینتان دستخوش افکار گوناگون گردد، بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید که به دل هایشان دیندارند و دین انها از الایش به افکار مصون ماند." بحار 52/111

 

 ویژه نامه خبرآنلاین به مناسبت روز ولادت امام عصر، مهدی موعود( درود خدا بر او باد) با پاسخ به برخی از پرسش ها و شبهه ها درباره ظهور و شخصیت ان حضرت تقدیم شما شده است:

  ولادت حضرت مهدی (عج) از زبان حکیمه خاتون، عمه امام حسن عسکری

بانو ملیکا کیست؟

چگونه نوه قیصر روم، همسر امام حسن عسکری شد؟/ احادیثی درباره مادر حضرت مهدی(عج)

۱۰ پرسش از قرآن درباره امام زمان(عج)/ چگونه زنده ماندن امام تاکنون امکان دارد؟

 امام زمان(عج) کیست؟/شبی بزرگ تر از همه شب ها از زبان آیت‌ الله‌ وحید خراسانی 
مسئله وجود مقدس امام زمان‏(عج) از نظر فلسفی چگونه قابل اثبات است؟
شرایط ولادت حضرت مهدی(عج)/ نواب اربعه چه کسانی بودند؟
چرا امام زمان از فرزندان امام حسین است نه امام حسن؟ 
عمر طولانی امام زمان(عج) طبق کدام قوانین علمی است؟ 

پاسخ‌های علامه طباطبایی به ۴ پرسش درباره مهدویت
اولین جملات حضرت مهدی (عج) پس از ظهور چیست؟ 
اقامتگاه امام زمان‌(عج) کجاست؟ / از دید عوام مسجد جمکران، منزل امام زمان‌است 
 
برای ظهور امام زمان(عج) چگونه مهیا شویم؟
پاسخ حاج اسماعیل دولابی به یک پرسش: امام زمان (عج) غایب است یعنی چه؟

 مهم ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت چیست؟

آیا مصداق‌یابی و مصداق‌شناسی در دوران انتظار درست است؟

 چرا وقتی نام قائم برده می شود، تمام قد می ایستیم؟ /تفسیر آیت الله طالقانی در این باره
توصیه‌های امام زمان (عج) به شیعیان/ به راستی چقدر به اینها عمل می‌کنیم؟ 
 در این روز همگی برای ظهور امام عدالت دعا کنیم. التماس دعا.

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




ارسال توسط mohammad

سینما - علی مصفا به همراه لیلا حاتمی و دیگر عوامل فیلم «پله آخر» در جشنواره فیلم کارلووی واری (در کشور چک) حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم سینمایی «پله آخر» به کارگردانی علی مصفا یکی از 12 فیلم بخش مسابقه رسمی چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری است. جلسه معرفی این فیلم چهارم ژوئیه برگزار شد و لیلا حاتمی به همراه علی مصفا، علیرضا آقاخانی (بازیگر) و فردین صاحب الزمانی (تدوینگر) فیلم در این جلسه حضور داشتند.
 
«پله آخر» ساخته علی مصفا یکی از فیلم‌هایی است که برای جایزه گوی بلورین رقابت می‌کند. لیلا حاتمی، علی مصفا و علیرضا آقاخانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
 

فردین صاحب الزمانی، لیلا حاتمی، عسل و مانی مصفا، علی مصفا، علیرضا آقاخانی
 
در خلاصه داستان «پله آخر» آمده است: «لیلی ستاره سینماست و به تازگی شوهرش را از دست داده است. او سر صحنه فیلمبرداری ناگهان مقابل دوربین خنده‌اش می‌گیرد و از کار باز می‌ماند. هیچ کس نمی‌تواند دلیل خنده‌هایش را حدس بزند.»
 
علی مصفا و لیلا حاتمی به همراه عسل و مانی
 
«پله آخر» دومین فیلم مصفا بعد از «سیمای زنی در دوردست» است. مصفا دو سال پیش در مقام بازیگر فیلم «چیزهایی هست که نمی‌دانی» به کارگردانی فردین صاحب‌الزمانی در بخش مسابقه رسمی جشنواره کارلووی واری حضور داشت. این فیلم از سوی هیئت داوران این بخش تقدیر شد. صاحب الزمانی تدوین‌گر فیلم «پله آخر» است.
 
 
چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری 29 ژوئن تا 7 ژوئیه (9 تا 17 تیر) برگزار می‌شود. کارلووی واری یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی دنیا همین طور مهمترین جشنواره درجه الف در اروپای مرکزی و شرقی است.

 برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




ارسال توسط mohammad



تاریخ: پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

فناوری اطلاعات و ارتباطات(IT) - آن طور که در کتاب‌ها و فیلم‌های تخیلی آمده، آینده باید چیزی شبیه به این باشد: خانه‌هایی با اینترفیس‌های لمسی، دستگاه‌هایی که با صوت کار می کنند، ساختمان‌های تعاملی و ماشین‌های بدون راننده.

پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2020 انسانها می توانند در خانه های پیشرفته هوشمند زندگی کنند اما  با این وجود اکثر مردم زندگی در خانه های ساده را ترجیح می دهند.
لوازم خانگی هوشمند که از هم اکنون هم فراهم هستند، اینترفیس های حساس به حرکت و ربات های مخصوص زندگی روزانه هم در حال آمدن هستند. اما سوال این است که آیا این خانه های پیشرفت به زودی بازار را اشباع خواهند کرد؟ احتمالا نه. این جواب نتیجه تحقیق و بررسی از 1021 متخصص ، محقق و منتقد اینترنت است که" خانه های آینده " را مورد بحث قرار می دهد.
بر اساس پیش بینی ها تا سال 2015 ، روزانه 25 میلیون دستگاه متصل به اینترنت برای نظارت بر ساختمانها، پل ها وشبکه های آب رسانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت که این میزان در سال 2020 به 50 میلیارد دستگاه می رسد. پس چه چیزی باعث می شود که در سال 2020 ما هنوز هم از زندگی کردن در خانه های هوشمند دوری کنیم؟
متخصصین گوگل، جنرال الکتریک و دانشگاه ها پیش بینی کرده اند که تا سال 2020 تنها عده محدودی از خواص و نخبگان جامعه در این خانه‌های هوشمند زندگی خواهند کرد. آنها معتقدند که برای اینکه به این چنین خانه هایی رنگ واقعیت به خود گرفته و از این حالت رکود خارج شوند ، رهبران عرصه صنعت و فن آوری باید مسائلی را مدنظر قرار دهند .
آنها باید این فن آوری و سیستم ها را با توجه به نیاز مصرف کننده جهانی استاندارد سازی کنند. همچنین باید نگرانی های گسترده ای که در رابطه با حفظ حریم شخصی در حین استفاده از این فن آوری های هوشمند وجود دارد را نیز مد نظر قرار دهند. بیشتر متخصصین معتقدند که هنوز مصرف کنندگان اعتماد بسیار اندکی به این گونه وسایل دارند و محصولات خانگی هوشمند را درست درک نکرده اند.
متخصصین همچنین احتمال موفقیت خانه هایی که با محیط زیست سازگارترند را بیشتر می دانند و می گویند میزان مصرف آب و برق در این گونه وسایل امر بسیار موثر و مهمی است.
 متخصصین گوگل و سایر کمپانی های بزرگ فن آوری پیش بینی کرده بودند که بیمارستان ها اولین مکان هایی خواهند بود که به استفاده از این سیستم های هوشمند روی می آورند. جنرال الکتریک هم اکنون مشغول کار بر روی نمونه اولیه این دست بیمارستان هاست که برای مراقبت ازبیماران و امن نگه داشتن آنها از دوربین استفاده می کند.این دوربین ها با نظارت مداوم روی پرستاران و دکتر ها می توانند به آنها هشدار دهند که دستانشان را بشویند و یا  وسیله ای که قبلا استفاده شده را بدون استریل کردن  مجدد به کار نبرند. این دوربین ها همچنین می توانند آثار درد یا ناراحتی را در چهره بیمار تشخیص داده و به کارکنان بیمارستان هشدار دهند.

Mashable/ماندانا سجادی

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

مانوئل خوزه

پرسپولیس- مانوئل خوزه که در زمان بازیگری‌اش در پست هافبک بازی می‌کرد، از سال 1964 تا 1979 در 9 تیم باشگاهی فعالیت کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سرمربی جدید پرسپولیس در حالی از سال 1965 تا 1969 در تیم بنفیکا بازی می‌کرد که در طول این چهار سال تنها یک بار در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفت. مهم‌ترین دوره بازیگری‌ او به زمان حضورش در تیم یونیائو دی تومار بازمی‌گردد که در طول چهار سال 111 بازی برای این تیم انجام داد و 12 گل هم به ثمر رساند. مانوئل خوزه برای نخستین بار در سال 1978 وارد عرصه مربی‌گری شد.
 
 

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

خبرگزاری اف سی پرسپولیس :مانوئل خوزه پرتغالی نزدیک‌ترین فاصله را نیمکت پرسپولیس دارد و به احتمال فراوان فردا به عنوان سرمربی سرخ‌پوشان در فصل جدید معرفی خواهد شد.بد نیست نگاهی به کارنامه این مربی پرتغالی در طول دوران مربی‌گری‌اش بیندازیم. عکس از www.varzesh3.com برگرفته شده است 

سرمربی جدید پرسپولیس با نام کامل مانوئل خوزه دی جسوس سیلوا در سال ۱۹۴۶ در شهر ویلا رئال پرتغال به دنیا آمد

او که در زمان بازیگری‌اش در پست هافبک بازی می‌کرد، از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۹ در در ۹ تیم باشگاهی فعالیت کرد. او در حالی از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹ در تیم بنفیکا بازی می‌کرد که در طول این چهار سال تنها یک بار در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفت. مهم‌ترین دوره بازیگری‌ او به زمان حضورش در تیم یونیائو دی تومار بازمی‌گردد که در طول چهار سال ۱۱۱ بازی برای این تیم انجام داد و ۱۲ گل هم به ثمر رساند.

 

مانوئل خوزه برای نخستین بار در سال ۱۹۷۸ وارد عرصه مربی‌گری شد واین کار را از آخرین تیمی که به عنوان بازیکن در آن حضور داشت آغاز کرد. او به مدت چهار سال در اسپورتینگ دی اسپینیو مربی‌گری کرد و پس از آن هدایت تیم‌هایی چون ویتوریا گیمارش، اسپورتینگ براگا، اسپورتینگ لیسبون، بوآ ویستا، ماریتیمو و یونیائو لیریا را به عهده گرفت.

 

سرمربی کنونی پرسپولیس در زمان مربی‌گری‌اش در باشگاه‌های پرتغالی کارنامه نسبتا موفقی را از خود به جای گذاشت.او تیم ویتوریا گیمارش را برای نخستین بار به جام یوفا رساند و همچنین توانست تیم پورتی موننزه را به بالاترین جایگاهش در لیگ پرتغال یعنی مکان پنجم برساند. البته خوزه دوران موفقی در اسپورتینگ لیسبون نداشت و در سال ۱۹۸۵ پس از دومین سال حضورش در این تیم و بعد از ۶ بازی بدون برد، از سمت خود اخراج شد. نکته جالب درباره مانوئل خوزه این است که در حالی که در پرتغال همگان از او به عنوان کاشف لوئیس فیگو نام می‌برند خودش این قضیه را انکار می‌کند.

 

از مانوئل خوزه به عنوان مربی متخصص در داربی‌های بزرگ نام می‌برند. او در زمان حضورش در اسپورتینگ لیسبون توانست بنفیکا را با نتیجه ۷ بر یک به شکست دهد که بهترین پیروزی در تاریخ بازی‌های این دو تیم که به داربی شهر لیسبون معروف است محسوب می‌شود. در سال ۱۹۹۹ مانوئل خوزه که از بنفیکا اخراج شده بود، قراردادی را با تیم یونیائو لیریا امضا کرد اما در سال دوم حضورش در این تیم و در حالی که ۷ بازی به پایان فصل باقی مانده بود و تیمش در حال دست یافتن به بهترین رتبه در تاریخ خود بود، به وسیله مسئولان باشگاه اخراج شد و ژوزه مورینیو جایگزین او شد. مانوئل از آن پس به الاهلی مصر پیوست و نخستین پیروزی خود با این تیم را با برد یک بر صفر مقابل رئال مادرید به دست آورد.

 

خوزه در سال ۱۹۹۷ برای دو سال هدایت بنفیکا را در دست گرفت اما در این تیم چندان موفق نبود.از سال ۲۰۰۱ بود که این مربی پرتغالی گام به قاره آفریقا گذاشت که برای او بسیار خوش‌یمن بود. اودر این سال هدایت الاهلی مصر را در دست گرفت و باوجود اینکه سال بعد دوباره به لیگ پرتغال بازگشت و سرمربی بلننزه شد بار دیگر در سال ۲۰۰۳ به الاهلی آمد و ۶ سال موفق را با این تیم پشت سر گذاشت.

 

مانوئل خوزه به عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان باشگاهی در رقابت‌های باشگاه‌های آفریقا شناخته می‌شود به طوری که او مهم‌ترین تورنمنت‌های باشگاهی در آفریقا از جمله لیگ قهرمانان آفریقا، به همراه الاهلی فتح کرده است.

 

خوزه با این باشگاه مصری توانست در طول سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ رکورد چهار حضور متوالی در فینال لیگ قهرمانان آفریقا را تجربه کند که در سه بازی از چهار فینال توانست به عنوان قهرمانی برسد. او همچنین با الاهلی در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ توانست سوپر کاپ باشگاه‌های آفریقا را به دست بیاورد و نخستین مربی‌ای بود که توانست یک تیم آفریقایی را به جایگاه‌های اول تا سوم جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۶ برساند.

 گل:مانوئل یکی از محبوب ترین مربیان در فوتبال مصر است که برای استقبال از ورود او به قاهره در سال 2011 بیش از 3 هزار نفر در فرودگاه حاضر شدند!

یکی دیگر از رکوردهای جالب مانوئل در الاهلی به جا گذاشتن رکورد ۵۵ بازی بدون شکست با این تیم است. او همچنین با الاهلی توانست داربی‌های بزرگ مصر از جمله بازی مقابل الزمالک را بارها فتح کند.

 

همچنین این نکته هم جالب است که در زمانی که لوئیس فیلیپه اسکولاری ازتیم ملی پرتغال جدا شده بود، مانوئل خوزه در آستانه توافق با فدراسیون فوتبال پرتغال برای پذیرفتن هدایت تیم ملی این کشور بود اما مسئولان پرتغالی در نهایت با کارلوس کی‌روش سرمربی کنونی ایران به توافق رسیدند.

 

مانوئل خوزه که در سال ۲۰۱۱ بار دیگر به الاهلی بازگشته بود، در جریان بازی جنجالی این تیم مقابل الزمالک که به درگیری میان تماشاگران دو تیم و کشته شدن شمار زیادی از تماشاگران منجر شد از فوتبال مصر خداحافظی کرد و در مصاحبه‌ای گفت سیاست فوتبال را در مصر خراب کرده است.

برگرفته شده از:www.fcpersepolis.net و www.goal.com/iran

 




تاریخ: سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad
مانوئل خوزه سرمربی پرسپولیس شد
 
                                       عکس از www.varzesh3.com برگرفته شده است

گفتنی است حمید درخشان دستیار اول مانوئل خوزه خواهد شد.

فقط یه نکته جالب یکی از دوستام گفت:قلعه نوعی از مانوئل خوزه بهتره که من الان تاسف خوردم که همچین حرفی رو زد!الان با خودم میگم که اصلا با هم قابل مقایسه نیستن.برا اثبات حرفم کارنامه مانوئل خوزه در مطلب بالا رو بخونید




تاریخ: سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

در یک بازی زیبا در فینال یورو 2012 اسپانیا با تیکی تاکای معروف خود ایتالیا رو مات کرد!

ماتادورها با نتیجه ی 4 بر صفر ایتالیا رو در هم کووووووبید.زننده ی گل های اسپانیا:داوید سیلوا(14)-جوردی آلبا(41)-فرناندو تورس(83)-ماتا(87)

هر چی باشه اسپانیا تیم مورد علاقه ی منه که الان بر بام اروپا و جهان فریاد قهرمانی رو سر میده

اسپانیا با این قهرمانی رکورد عجیبی زد و اون اینکه اولین تیمیه که در سه جام معتیر هستش که متوالی قهرمان میشه

در ضمن فرناندو تورس آقای گل این رقابت ها شد.وی با گومز به دلیل یک پاس گل بیشتر داده شده نسبت به بقیه ی 3 گله ها در صدر قرار گرفتند و در اینجا چون تورس از گومز کم تر برای تیمش در این رقابت ها بازی کرده به عنوان آقای گل انتخاب شد

                                  viva spain   

اینم عکس هایی از دیدار اسپانیا-ایتالیا و قهرمانی اسپانیا:

 

 

 


 

 




 



عکس ها برگرفته شده از:www.varzesh3.com
 
 




تاریخ: دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

دانش- باستان‌شناسان در آلمان بیش از صد دندان سگ را پیدا کرده‌‌اند که به نظر می‌رسد برای تزیین کیفی در 4500 تا 4200 سال پیش به کار رفته بوده‌اند. ظاهرا در آن دوران استفاده از دندان‌های سگ و گرگ کاملا مد روز بوده،‌ یک مد خشن!

بهنوش خرم‌روز: فکر می‌کنید در دوران‌های باستان، ‌یک کیف پول می‌توانست چه شکلی باشد یا چه تزییناتی داشته باشد؟ به نظر می‌رسد یکی از آن‌ها به تازگی پیدا شده است. ممکن است آن‌چه در حفاری‌های آلمان به دست آمده، قدیمی‌ترین کیف پولی باشد که تا به حال کشف شده است. ظاهرا سلیقه صاحب آن هم به عصر سنگی برمی‌گردد!
به گزارش نشنال‌جئوگرافیک، باستان‌شناسان در جریان حفاری‌های خود در لایپزیگ آلمان،‌ بیش از 100 دندان سگ را کشف کرده‌اند که همگی نزدیک به هم چیده شده‌اند. دندان‌ها در گوری پیدا شده‌اند که به 2500 تا 2200 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.


به گفته سوزان فیدریش، باستان‌شناس دفتر باستان‌شناسی و حفاظت بخش زاکسن- انهالت، به نظر می‌رسد که از این دندان‌های سگ برای تزیین رویه‌ی یک کیف اسفاده می‌شده است. وی توضیح می‌دهد: «با گذشت سالیان دراز، چرم یا پارچه کیف از بین رفته است و تنها چیزی که باقی مانده، ‌همین دندان‌ها هستند. آن‌ها همه در یک جهت قرار گرفته‌اند، ‌به همین دلیل هم به نظر می‌رسد که خیلی به کیف‌دستی‌های امروزی شبیه است.»
این دندان‌های سگ در طول حفاری سایت 100 هکتاری پروفن به دست آمده‌اند که قرار است در سال 2015/1394 به یک معدن زغال‌سنگ تبدیل شود. تا به حال در این سایت شواهدی از دوران سنگی و برنز به دست آمده،‌ از جمله بیش از 300 گور، صدها ابزار سنگی، سر نیزه، ‌ظرف سفالی،‌ دکمه‌های استخوانی و یک گردنبند کهربایی. با این همه،‌ به گفته فریدریش که مدیریت حفاری در این سایت را برعهده دارد، ‌این کیف دستی بسیار خاص است. وی توضیح می‌دهد:‌ «این اولین بار است که شواهدی از یک کیف به این شکل به دست آمده است.»

مد خشن
به گفته فریدریش،‌ به همان نسبتی که وجود یک کیف دستی پوشیده با استخوان سگ نادر است، استفاده از استخوان خانواده سگ‌ها در دفینه‌های شمال و مرکز اروپا که به دوران سنگی برمی‌گردد، ‌نسبتا معمول است. در واقع تعداد دندان‌های سگ به دست آمده در اطراف این سایت نشان می‌دهد که در آن دوران، ‌سگ‌ها هم به اندازه احشام،‌ حیوانی اهلی و خانگی به حساب می‌آمده‌اند. برای تزیین همین یک کیف،‌ چندین سگ لازم بود.
در دفینه‌های عصر سنگی منطقه‌ای دیگر، انبوهی از دندان سگ و گرگ در کنار انبوهی از صدف‌ها در الگوهایی یافت شده‌اند که می‌توانند حاکی از این باشند که در آن دوران،‌ اجساد را با لایه‌ایی از دندان سگ و گرگ و نیز صدف می‌پوشانده‌اند که البته این لایه با گذشت قرن‌ها از هم پاشیده و پراکنده شده است.
البته بیش از هر چیز دیگری،‌ دندان‌های سگ در وسایلی پیدا شده که برای تزیین موها یا به عنوان گردنبند هم برای مردان و هم برای زنان مورد اسنفاده قرار می‌گرفته‌اند.
هارالد اشتاوبل از باستان‌شناسان دفتر باستان‌شناسی بخش ساکسون آلمان در این‌باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد که استفاده از دندان در آن زمان خیلی مطابق مد روز بوده است. هر کسی با چنین زیورآلات زیبایی دفن نمی‌شده است، بلکه فقط در گورهای واقعا خاص قرار داده می‌شده‌اند.» 

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: دو شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

خراسانی، علیرضا - آیفون اپل 5 ساله شد و این در حالی است که داستان موفقیتهای تیم سازنده آیفون بدون استیو جابز همچنان ادامه دارد.
زمانی که موبایلها با کلید و کیبورد فیزیکی ساخته می شدند، استیو جابز فقید، تلفن همراه تاچ اسکرینی ساخت که مبداء تحولات عظیم دنیای تکنولوژی و آی تی شد.در آن زمان کیبورد فیزیکی استاندارد سازندگان تلفن همراه بود که استیو این استاندارد را با تولید آیفون تغییر داده و همگان را به سوی صفحه لمسی سوق داد.
امروزه بازار تلفنهای هوشمند یا اسمارتفون بر اساس استراتژی 5 سال قبل استیو جابز به حیات خود ادامه می دهد و اپل همچنان با ابداعات نرم افزاری و سخت افزاری خود روی نسخه های متعدد آیفون، به پیش می رود. مواد ساخته شده، طراحی صنعتی نوین و اسکرین جدید ، ویژگی هایی است که هر جا اپل از ان استفاده کرده، بازار را به نفع خود تغییر داده است. از سال 2007 که آیفون واحد کوچکی در کاپرتینو بود 5 سال گذشته و اینک 58 درصد از نقدینگی کمپانی اپل از آیفون بدست می آید که این موضوع به اپل کمک کرده تا با فروش 218 میلیون آیفون تا مارس 2012 به یکی از ثروتمند ترین کمپانی های آی تی جهان مبدل شود.
برای دیدن اینفو گرافیک در ابعاد بزرگتر به لینک زیر مراجعه کنید:
برای دیدن اینفو گرافیک در ابعاد بزرگتر به لینک زیر مراجعه کنید:

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

علی دایی به همراه سه برادرش در یک مراسم عروسی عکس یادگاری انداختند؛ نورا دختر کوچولوی علی دایی هم در بغل وی جای محکمی دارد.

 

 

 

برگرفته شده از:http://www.goal.com/iran 

 

علی دایی 
سایت گل:علی دایی و برادرانش. این یک عکس خیلی خیلی ویژه است که نمونه اش فقط در آلبومهای خانوادگی خانواده معظم دایی یافت می شود.
این 4 برادر در مجلس عروسی چنین مقابل دوربین سعیدزارعیان عکاس روزنامه تماشا ژست گرفتند...                                         
                                              نظر یادتون نره!ولی می ره!



تاریخ: یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

ديدار فينال يورو2012 امشب در ورزشگاه کيف برگزار مي شود

 رقابتهاي يورو2012 به پايان خود نزديک شد و امشب ورزشگاه المپيک شهر کيف شاهد برگزاري ديدار فينال اين رقابتها ميان ايتاليا - و اسپانيا خواهد بود. اين توپي است که امشب و در بازي فينال از آن استفاده خواهد شد.

Ukraine Olimpiysky National Sports Complex

برگرفته شده از:www.varzesh3.com




تاریخ: یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

کدوم مطالب رو بیشتر دوس دارید؟

با اعلام نظر خود از این به بعد موضوعات درخواستی شما رو در وبلاگ نوشته خواهد شد




تاریخ: یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

حوادث - با اینکه هوای طوفانی در شهر نیوکاسل انگلستان کاملا قابل پیش بینی است اما صاعقه دیشب در این شهر کمتر دیده شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، مارک برتون عکاس 20 ساله توانست در یک موقعیت مناسب از صاعقه ای که به پل مشهور تاین اصابت کرد ، تصاویری تهیه کند.
لینک دانلود فیلم:




تاریخ: یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

دانشگاه- در حالی که وزارت علوم از نهایی شدن طرح پوشش دانشجویان در سال جاری خبر می دهد و خبرهایی از اجباری شدن چادر در بعضی از دانشگاهها در شهرستانها به گوش می رسد، مسئولان وزارت علوم و برخی از دانشگاهها احبار پوشش متحد الشکل درسال جاری را نفی می کنند.

                          بعد از خوندن مطلب نظر یادتون نره!میخوام در مورد این موضوع بحث بکنیم

هادی معیری نژاد: اما گویا این دستور العمل ها بیشتر سلیقه ای و منطقه ای است در همین زمینه غلامرضا خواجه‌سروی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات اخیر قائم‌مقام وزیر کشور مبنی بر اجرای دستورالعمل پوشش دانشجویان از مهرماه جاری، گفت: در مورد پوشش دانشجویان در دانشگاه‌ها هیچ‌گونه مقررات جدیدی نداریم و تمامی مقررات و آیین‌نامه‌ها از گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه داشتن چادر در دانشگاه‌ها اجباری نیست، گفت: ما باید در آموزش عالی خود را با قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران نیز وفق دهیم.

به گفته خواجه سروی بر اساس مقررات حاکم بر دانشگاه‌ها و مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی، چیزی به نام لباس متحدالشکل دانشجویی وجود ندارد: قطعا برای اول مهر نیز لباس متحدالشکل نخواهیم داشت.

 دانشگاه تهران، الگوی پوشش دانشجویی ارائه می کند

این در حالی است که خبر می رسد دانشگاه تهران برای لباس دانشجویان و اساتید الگوهایی ارایه داده که البته لباس فرم هم نیست.

دکتر عبدالرضا سیف، معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران مطالعه ای درباره پوشش و لباس فرم برخی از دانشگاه‌ها کشورهای دنیا انجام داده است و با توجه به اطلاعاتی که در این زمینه به‌دست آورده، منطبق بر فرهنگ ایرانی اسلامی، الگوهایی برای لباس استادان، کارمندان و دانشجویان طراحی کرده است.

وی ادامه داد: البته این طراحی ویژه استادان، دانشجویان و کارمندان بدین منظور نیست که یک لباس فرم و واحدی در دانشگاه ارایه شود چرا که نمی توان در دانشگاه لباس فرم و واحدی ارایه داد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: لباس هایی که طراحی می شود براساس الگوی ایرانی اسلامی بوده و ظواهر زننده غربی را ندارد یعنی لباس آقایان آستین کوتاه، یقه باز یا غیر متعارف نیست و لباس خانم ها هم مانتوهای گشادتر و به جای شال و روسری از مقنعه با رنگ هایی در شان دانشگاه است.

به گفته او این طرح ها در حال آماده شدن هستند و در نمایشگاهی در معرض دید استادان کارمندان و دانشجویان قرار خواهند گرفت.

 روسری و شال ممنوع

سیف در ادامه به اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با طرح حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان، کارمندان و استادان در محیط دانشگاه نباید از روسری و شال استفاده کنند و در محیط کار سادگی را رعایت کنند این موارد در دانشگاه مطرح شده و سپس اجرایی می شود.

 دانشجویان نمی دانند پوشش دانشجویی چگونه است؟

در دانشگاه آزاد هم خبری از پوشش اجباری چادر نیست .در این زمینه عصمت سوادی معاون فرهنگی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با مهر، از تعریف و تصویب چارچوب حجاب و عفاف در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: برخی دانشجویان هنوز نمی دانند چگونه باید از نظر پوششی در دانشگاه حاضر شوند، بنابراین واحد علوم تحقیقات در این زمینه قصد تعریف چارچوبی قانونی و مصوب برای حجاب دانشجویی دارد.

وی بر این باور است با اجبار دانشجویان به رعایت حجاب نه تنها نمی توان نتیجه گرفت، بلکه به نتیجه عکس هم می رسیم: این چارچوب در جلسه شورای فرهنگی علوم تحقیقات تعریف و در قالب مصوبه ای، قانونی خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، پس از تصویب چارچوب حجاب، این قانون روی سردرهای دانشکده ها به منظور اطلاع رسانی دانشجویان نصب خواهد شد.

 مانتو مشکی اجبار نیست، اما رنگ زننده ممنوع است

سوادی با توجه به گرمای هوا اعلام کرد که دانشجویان از نظر معاونت فرهنگی الزامی به پوشیدن مانتوی مشکی ندارند اما نباید از مانتوهای دارای رنگهای زننده در محیط آموزشی دانشگاه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حتی حاضریم رنگ مانتو را هم برای دانشجویان تعریف کنیم، ادامه داد: اگر لازم باشد در این زمینه ابعاد حجاب و حتی رنگ لباس را هم تعریف می کنیم.

                                      نظر یادتون نره!میخوام در مورد این موضوع بحث بکنیم

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir

 




تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

سال 2011 هم با تمام وقایع خوب وبدش در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات به پایان رسید. قرار نیست در این گزارش به محصولات رونمایی شده در سال گذشته میلادی یا درگذشتگان این سال بپردازیم، بلکه مي‌خواهیم از دید آمارهای ارائه شده از سوی سایت آلکسا (Alexa.com) با پر بازدیدترین سایت‌هاي جهانی و فارسی زبان در یک سال گذشته آشنا شویم.

10 سایت پربازدید جهانی

بر اساس روال معمول، موتور جست‌وجوی گوگل همچنان پربازدیدترین سایت جهانی است. Google.com سالیان سال است که رتبه اول پربازدیدترین سایت جهان را به خود اختصاص داده است. اما این سایت با دامنه دات‌کام آن تنها در چهار کشور ایالات متحده آمریکا، ایران، الجزایر و بنگلادش رتبه اول بازدید را دارد دلیل آن هم شاید این موضوع باشد که گوگل در کشورهای مختلف با تابعیت از دامنه رسمی همان کشور فعالیت کرده یا کاربران آن کشورها ممکن است از گوگل با دامنه انحصاری همان کشور استفاده کنند.
بعد از گوگل جایگاه دومین سایت پربازدید جهان به شبکه اجتماعی فیس‌بوک تعلق دارد. این سایت که هم اکنون بالغ بر 800 میلیون کاربر دارد در هشت کشور رتبه اول سایت‌هاي پربازدید را به خود اختصاص داده است. اندونزی، ترکیه، آرژانتین، مصر، مالزی، کلمبیا، نیجریه و مالزی، کشورهایی هستند که فیس‌بوک در آنها حرف اول را مي‌زند.
فیس‌بوک در 27 کشور دومین سایت پربازدید و در سه کشور هم سومین سایت پربازدید محسوب مي‌شود.
یوتیوب به عنوان سایت اشتراک‌گذاری تصاویر ویدئویی، سومین سایت پربازدید 2011 بود. این سایت در هیچ کشوری نتوانسته است رتبه اول بازدید را به خود اختصاص دهد، اما به هر حال در دو کشور عربستان سعودی و لهستان، یوتیوب جزو دومین سایت پربازدید محسوب مي‌شود. در 21 کشور رتبه سوم و در 16 کشور نیز چهارمین سایت پربازدید محسوب مي‌شود.
در بین 10 سایت پربازدید جهان، رتبه چهارم به سایت یاهو تعلق دارد. یاهو در دو کشور تایوان و هنگ‌کنگ پربازدیدترین سایت است. در ایران و نیجریه دومین سایت پربازدید محسوب شده و در آمریکا و بنگلادش نیز چهارمین سایت پربازدید به حساب مي‌آید و در 12 کشور جایگاه پنجمین سایت پربازدید را به خود اختصاص داده است. البته یاهو نیز همانند گوگل از دامنه‌هاي خاص مربوط به هر منطقه استفاده مي‌کند.
بایدو پنجمین سایت پربازدید جهان است. نکته قابل توجه در مورد این سایت بین‌المللی نبودن آن است. این سایت یک موتور جست‌وجوی اینترنتی چینی است. البته شاید بهتر باشد آن را به عنوان موتورجست‌وجوی ملی چین نام گذاری کنیم. اما به هر حال جمعیت سرسام آور کاربران چینی در شبکه اینترنت باعث شده تا این سایت پنجمین سایت پربازدید جهان از دید الکسا در سالی که گذشت، لقب بگیرد.
دايره‌المعارف ویکی پدیا ششمین سایت پربازدید جهان است. این سایت تنها در سوئیس توانسته رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد و بعد از آن در چهار کشور رتبه ششم و در مابقی کشورها عموما رتبه‌هایی بین هفت تا 9 را به خود اختصاص داده است.
ویندوز لایو، سرویس ارائه‌دهنده خدمات وبلاگی بلاگ اسپات، آمازون و تویتر هم به ترتیب رتبه‌هاي هفتم تا دهم جدول پربازدیدترین سایت‌هاي جهان در الکسا را به خود اختصاص داده‌اند.
پربازدید‌هاي ایرانی
اما در ایران اولین سایت پربازدید بدون تردید همان موتور جست‌وجوی معروف است. گوگل رتبه اولین سایت پربازدید ایرانی را داراست. هرچند که بر اساس اطلاعات موجود در تارنمای فیزیک نظری این سایت دامنه دات آی آر را هم برای خود گرفته است، اما در ایران همچنان با دات کام فعالیت مي‌کند. براساس آمار الکسا، سرویس‌هاي جیمیل، موتور جست‌وجو، سرویس ترجمه و در نهایت گوگل مپ جزو سرویس‌هاي پرطرفدار ایرانی هستند.
بعد از گوگل، دومین سایت پرطرفدار در ایران یاهو است. این سایت به رغم آنکه سرویس‌هایی مشابه به گوگل را برای کاربران ارائه مي‌کند، اما در ایران بیشتر از بخش ایمیل آن استفاده مي‌شود. البته موتور جست‌وجوی آن هم طرفدار دارد، اما نه به اندازه گوگل.
بعد از این دوسایت مطرح جهانی، سومین سایت پربازدید در ایران همانند گذشته سایت بلاگفا است. این سایت که یکی از ارائه‌دهندگان خدمات رایگان برای وبلاگ‌نویسان است چند سالی است که رتبه سومین سایت پربازدید ایرانی را به خود اختصاص داده است. هر چند که پیش از این در رقابت بین سرویس‌هاي ارائه‌دهنده خدمات وبلاگ در ایران فاصله زیادی وجود داشت، اما به هر حال هم اکنون به نظر مي‌رسد که رقابت تنگاتنگی بین این برندها در وب فارسی وجود دارد.
چهارمین سایت پربازدید ایرانی سایت تارنماهای مفید ایرانی است. این سایت در حقیقت کاربران را با انبوهی از سایت‌هاي مرتبط با موضوعات مختلف آشنا مي‌کند و به نوعی یک لینکدونی نیز محسوب مي‌شود. البته بر اساس آمار موجود این سایت طی دو سال گذشته در رده‌بندی سایت‌هاي ایرانی توانسته دو تا سه پله صعود داشته باشد. اين سايت همان صفحه معروف فيلترينگ است.رتبه پنجم در بین سایت‌هاي پربازدید ایرانی به میهن‌بلاگ و رتبه ششم به پرشین بلاگ اختصاص پیدا کرده است. در نتيجه به نظر مي‌رسد که رقابت بین سه سرویس ارائه‌دهنده خدمات وبلاگ (بلاگفا، میهن‌بلاگ و پرشین بلاگ) حساس شده باشد.
ورزش سه، هفتمین سایت پربازدید ایرانی است. این سایت که به ارائه اطلاعاتی درباره لیگ‌هاي فوتبال ایران مي‌پردازد طی یک سال گذشته رشد بسیار خیره‌کننده‌ای داشته است. از آنجایی که این سایت در زمان پخش مسابقات فوتبال به ارائه نتیجه بازی‌ها به شکل زنده مي‌پردازد همین امر بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده است.
دانشنامه ویکی‌پدیا، هشتمین سایت پربازدید ایرانی است که بعد از آن و در رده نهم سایت تابناک قرار گرفته است. تابناک تنها پایگاه اطلاع‌رسانی خبری تحلیلی است که طی چند سال گذشته از دید الکسا به عنوان یکی از 10 سایت پربازدید ایرانی معرفی مي‌شود.
رتبه دهم در بین سایت‌هاي پربازدید در ایران به یک شبکه اجتماعی تعلق دارد. شبکه اجتماعی فارسی‌زبانان با عنوان کلوب توانسته که دهمین سایت پربازدید ایران باشد. البته ناگفته نماند که فیس‌بوک نیز به عنوان یک شبکه اجتماعی رتبه یازدهمین سایت پر بازدید را در بین کاربران ایرانی به خود اختصاص داده است.
اطلاع‌رسانی، تجارت الکترونیک و آموزشی
اما به جز سایت تابناک که نهمین سایت پربازدید ایرانی است در بین صد سایت پربازدید ایرانی از دید الکسا، خبرگزاری فارس رتبه 25، خبرآنلاین رتبه 32، عصر ایران رتبه 34، خبرگزاری مهر رتبه 66، صدا و سیما رتبه 76، فردا نیوز رتبه 82، جهان نیوز رتبه 85، همشهری آنلاین رتبه 89، رجا نیوز رتبه 93، ایرنا رتبه 96، ایسنا رتبه 98 و دنیای‌اقتصاد در رتبه صد قرار دارد.
در حالی که تا همین چند سال پیش در بین صد سایت پربازدید ایرانی عموما سایت‌هاي سرگرمی دیده مي‌شد، اما این بار به نظر مي‌رسد که سایت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات الکترونیکی از یک سو و سایت‌هاي ارائه‌دهنده محتواهای تخصصی در زمینه‌هاي متفاوت توانسته‌اند در بین کاربران ایرانی از اقبال بالایی برخوردار باشند. در شاخه تجارت الکترونیکی و فروش آنلاین، بانک ملت رتبه 17، بانک ملی رتبه 20، دی جی کالا رتبه 45 و بانک سامان رتبه 98 را به خود اختصاص داده است. همراه اول رتبه 31 و ایرانسل رتبه 61 را به خود اختصاص داده است.سایت‌هایی که در این بین تنها به اطلاع‌رسانی برای مخاطب خاص مي‌پردازند نیز در رده‌بندی صد سایت پربازدید ایرانی قرار دارند. به عنوان مثال دو سایت مثقال دات کام و طلا دات آی آر، که هر دو به ارائه قیمت روز ارز و طلا در بازار ایران مي‌پردازند با یک پله اختلاف از هم در جایگاه‌هاي 40 و 41 قرار دارند.
در کنار این پایگاه‌ها، سایت‌هاي آموزشی هم در این رده‌بندی حضور دارند. سایت سازمان سنجش که سالانه اخبار و اطلاعیه‌هاي مربوط به کنکور در آن درج مي‌شود در پله 27، شبکه ملی دانش‌آموزان رشد در جایگاه 60 و سایت دانشگاه پیام نور در رده 70 سایت‌هاي پربازدید قرار دارند.
موتورهای جست‌وجوی اینترنتی معمولا یکی از پر بیننده‌ترین وب‌سایت‌های اینترنتی در سرتاسر جهان به حساب می‌آیند. در این میان، وقتی قرار باشد درباره غول موتور جست‌وجوی اینترنتی یعنی Google صحبت کنیم، قطعا می‌تواند پر بیننده‌ترین وب‌سایت اینترنتی باشد.
با این اوصاف چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد که حالا براساس آخرین تحقیقات انجام شده Google در جایگاه اول فهرست پر بیننده‌ترین وب‌سایت‌ها قرار بگیرد.
موسسه تحقیقاتی Nielsen در اولین روز این هفته اعلام کرد که دست به بررسی و انتخاب پربيننده‌ترين وب‌سایت‌های اینترنتی زده و در نهایت یک فهرست 10تایی از این وب‌سایت‌ها را منتشر کرده است. در واقع این موسسه ده برند وب را در ایالات متحده آمریکا معرفی کرده است. بر اساس این تحقیق در فاصله ماه‌های ژانویه تا پایان اکتبر سال 2011 به طور متوسط 153 میلیون و 441 هزار نفر در ماه از وب سایت Google بازدید کرده‌اند. این در حالی است که این موتور جست‌وجو 71/61 درصد از سهم بازار جهانی جست‌وجوی اینترنتی را در اختیار دارد. از طرفی Facebook با 137 میلیون و 644 هزار بازدید در ماه جایگاه دوم را در این فهرست به خودش اختصاص داده است. بعد از آن هم Yahoo با 130 میلیون و 121 هزار رتبه سوم را در اختیار دارد.
Facebook محبوب کاربران جهانی
با این همه، وقتی این بررسی به سطح جهانی می‌رسد، شبکه اجتماعی محبوب Facebook جایگاه اول را به عنوان پربیننده‌ترین وب سایت اینترنتی در اختیار می‌گیرد.
این موضوعی است که موسسه تحقیقاتی Experian Hitwise آن را بررسی و اعلام کرده است. با این اوصاف تمایل کاربران جهانی به استفاده و کار با شبکه‌های اجتماعی بیشتر از کار با موتورهای جست‌وجو مانند سال‌های گذشته است. در واقع عبارت شبکه‌های اجتماعی و نام آنها هم یکی از پر طرفدارترین موضوع‌های جست‌وجوهای اینترنتی بوده‌اند تا جایی که از میان 50 عبارت پر جست‌وجو اینترنتی، سهم 18/4 درصدی را به خودشان اختصاص داده‌اند. این در حالی که است که سهم کلمه Facebook از پر جست‌وجوترین کلمات و عبارات برابر 48/3 از 50 عبارت است.
                                                            نظر یادتون نره!
 منبع:دنیای اقتصاد




تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

حوادث-تصادف وحشتناک از نوع آتشین آن در روسیه

لینک دانلود فیلم:

http://www.khabaronline.ir/Images/News/AtachFile/10-4-1391/FILE634766498652746946.flv

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir

 




تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

موبایل(سخت افزار) - اگر شما عاشق آندروید هستید و نیاز به یک گوشی خوب دارید، در حال حاضر انتخاب سختی پیش رو دارید. گلکسی 3 سامسونگ و HTC One X فعلا داغ‌ترین گوشی‌های بازار هستند. اما مشکل اینجاست که کدام یک از این گوشی ها می تواند انتخاب بهتری باشد؟

صادقانه باید گفت که هر دو این سوپرفون ها به نوبه خود بهترین هستند اما اگر بخواهیم فقط یکی را انتخاب کنیم ، کدام را باید ترجیح دهیم؟ بیاید باهم مقایسه کنیم:
همانطور که در جدول زیر می بینید هر دو این گوشی‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و از جهاتی هم با هم متفاوتند که همین مسئله انتخاب بین آنها را دشوارتر می کند
گوشی
گلکسی 3
HTC One X
سیستم عامل
ساندویچ بستنی اندروید
ساندویچ بستنی اندروید
اینترفیس
Samsung TouchWiz
HTC Sense 3
پردازنده
دو هسته ای Exynos 1.5GHz
دو هسته ای Snapdragon S4 1.5Ghz  
صفحه نمایش
4.8-inch, 1280x720, HD Super AMOLED
4.7-inch, 1280x720, Super LCD
حافظه
رم 2GB و رام 16GB
رم 1GB و رام 16GB
حافظه جانبی
میکروSD
ندارد
ابعاد (HWD)
x 2.78 x 0.34 5.38 اینچ
x 2.75 x 0.36 5.3 اینچ
4G
4G LTE
4G LTE
دوربین
دوربین اصلی 8 مگاپیکسل
دوبین جلویی 2 مگاپیکسل
دوربین اصلی 8مگاپیکسل
دوربین جلویی 1.3مگاپیکسل
بیشترین حد وضوح تصویر ویدوئویی
p HD 1080
p HD 1080
حالت عکس برادری پی در پی
دارد
دارد
قابلیت عکس برداری در حین فیلم برداری
دارد
دارد
دکمه دوربین اختصاصی
ندارد
ندارد
فرماندهی صوتی
Samsung S Voice
Google Voice Actions
قابلیت جستوی با صدا
دارد
دارد
برنامه راه اندازی صوتی rd Part3
دارد
ندارد
 
طراحی
HTC One X یک گوشی دوست داشتنی با قابی از پلی کربنات پلاستیکی فانتزی است. مدل سفید کلاسیک آن بسیار جذاب است و احساس خوبی را القا می کند. با وجود صفحه نمایش 4.7 اینچی ، One X گوشی بسیار باریکی است ( تنها 0.36 اینچ ضخامت دارد) اما سامسونگ از آن باریک‌تر است.( ضخامت گلکسی سه 0.34 اینچ است).
 
طراحی گلکسی 3 سامسونگ از دو جهت دیگر هم بر HTC One X برتری دارد، زیرا در آخرین گوشی سامسونگ هم اسلات میکرو SD و هم باتری قابل جابجایی تعبیه شده است. گلکسی سامسونگ همواره به خاطر ساختار پلاستیکی بی‌ارزشش مورد سرزنش واقع شده است. اما این در مورد گلکسی 3 صدق نمی کند زیرا به خاطر نرمی و گوشه‌های خمیده اش مانند یک دستکش در دست جا می گیرد و با اینکه قاب گلکسی 3 هم از پلاستیک ساخته شده اما کیفیتش از مدل های قبلی سامسونگ خیلی بهتر و مقاوم تز است است.
صفحه نمایش
لذت نبردن از صفحه نمایش بزرگ 4.8 اینچی AMOLEDسوپرHD  گلکسی سه بسیار مشکل است. این گوشی دارای وضوح تصویر 1280 در 720 است که زنده بودن رنگ های آن عمیقا جذب کننده است. صفحه نمایش HTC One X  هم از نوع سوپر ال سی دی 4.7 اینچ است که در رقابت با سامسونگ بسیار خوب ظاهر شده است.این گوشی هم رزولوشن درخشان 1280 در 720 را ارائه می کند و با اینکه رنگ هایش اشباع نشده است، تصویری که دیده می شود بسیار واقعی تر است. در One X  تصاویر و متون بسیار زنده تر و نمایشگر هم درخشانتر است.
ویژگی‌ها و عملکرد
سامسونگ تمام زنگ ها را برای گلکسی 3 به صدا درآورده است. این گوشی به همراه نرم افزارهای خاص  و پیشرفت های فروانی در رابط کاربر به بازار آمده  است که برخی از آنها بهتر از بقیه کار می کنند.
تحسین برانگیزترین این ویژگی‌ها اندرویید 4 و S Beam است. گلکسی 3 سامسونگ با پردازنده دوهسته‌ای 1.5 GHz و رم 2GB و حافظه پردازنده 16GB، عملکرد سریعی دارد. HTC One X هم در این زمینه از سامسونگ کم نیاورده است و اندرویید چهار را در کنارآخرین رابط کابر HTC یعنی Sense 3  قرار داده است که هر دو اینها تجربه بصری بسیار خوبی داشته و خیلی هم قدرتمند هستند. البته One X  هیچ کدام از ژست های بلند پروازانه سامسونگ را به خود نگرفته و کنترل صوتی گلکسی سه را هم ندارد. اما شاید بسیاری از این قابلیت های پیشرفته ارزش چندانی  نداشته و خیلی هم جالب نباشند. پردازنده دو هسته ای 1.5GHz Snapdragon S4  هم گوشی HTC را در زمره گوشی هایی با عملکرد سریع قرار داده است. گفته شده رم این دستگاه1GB  و رام آن 16GB می باشد.
دوربین و شبکه
هر دو این گوشی ها دارای دوربین قدرتمن 8 مگاپیکسلی و سنسور روشنگر پس زمینه هستند. به علاوه هر دو قابلیت پیشرفته اندرویید 4 یعنی شات پی در پی را دارند و می توانند از ماشینی که به سرعت در حال حرکت است عکسبرداری کنند.اما در این قسمت باید گلکسی را برنده اعلام کنیم زیرا  به نسبت  HTC قابلیت تصویر برداری HD واضح تر و درخشان تری دارد. به علاوه دوربین جلویی این گوشی رزولوشن 2MP دارد در حالی که  رزولوشن همین دوربین در HTC 1.3MP  است.
از لحاظ سرعت شبکه هم دو گوشی برابر به نظر می رسند البته  باید توجه داشت که این پارامتر شدیدا به موقعیت ، مکان، زمان و هم ترازی مناسب با اجرام آسمانی بستگی دارد.
نتیجه گیری:
نمی توان به طور عمومی توصیه کرد که کدام یک از این دو گوشی بهتر هستند.اگر به دنبال یک گوشی خوب می گردید که بتوانید در صورت نیاز باتری آن را هم عوض کنید ، بهتر است گلکسی 3 سامسونگ را انتخاب کنید. اما HTC One X  روح متمایز خود را شدیدا به رخ کشیده است و نمی توان به سادگی از کنار اینترفیس برازنده و طراحی صنعتی با کیفیت آن گذشت.
                                                          نظر یادتون نره!
Cnet/ماندانا سجادی
برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

ادبیات - چاپ اول رمان «مورفی» نوشته سال 1938 ساموئل بکت به قیمت 12 هزار پوند به فروش رفت.

به گزارش خبرآنلاین، این کتاب به موسسه آکسفم اهدا شده بود و پس از اینکه متخصصی تیزچشم متوجه شد کتاب یکی از نسخه‌های نایاب «مورفی» است در حراج روز 26 ژوئن به فروش رفت.
 
چاپ اول رمان بکت در حراج خیریه کتاب بونهام که این موسسه سالانه برپا می‌کند به فروش گذاشته شد و به دو برابر قیمت تخمین زده شده به فروش رفت.
 
رمان «مورفی» در سال 1938 منتشر شد و اولین رمان بکت، نمایشنامه‌نویس معروف ایرلندی است. این کتاب یکی از 1500 نسخه کتاب و یکی از معدود نسخه‌هایی است که جلد کاغذروغنی آن سالم است.
 
این کتاب به موسسه کتاب و موسیقی آکسفم واقع در بک‌همستد در هرتفردشایر اهدا شده بود و جف اسمیت، متخصص کتاب این موسسه متوجه نایاب بودن نسخه اهدایی شد.
 

نسخه فروش رفته از «مورفی»
 
اسمیت گفت: «واقعا خوشحال هستم که کتاب چنین سودی برای موسسه خیریه آکسفم داشته. به محض اینکه چشمم به کتاب خورد فکر کردم باید نسخه مهمی باشد، پس از جستجو در اینترنت متوجه شدم که کتاب نسخه نایابی از رمان «مورفی» و بسیار باارزش است.»
 
او افزود: «ما با متخصص آکسفم و حراجی بونهام تمام گرفتیم و خیلی زود متوجه شدیم حدسمان درست بوده است. خیلی عالی شد که توانستیم از این کتاب اهدایی که سخاوتمندانه در اختیارمان قرار گرفت چنین سودی بردیم، آکسفم از این سود در راه مبارزه با فقر در سراسر دنیا استفاده می‌کند.»
 
«مورفی» داستان مردی است که در یک بیمارستان روانی به پرستاری مشغول به کار می‌شود و پس از مدتی متوجه می شود جنون بیماران از عقل و آگاهی آدم‌های سالم جذاب‌تر است.
 
«در انتظار گودو» و «دست آخر» دو اثر معروف دیگر بکت هستند.

 28 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

برا کنکوری ها دعا کنید...

سلام به کسانی که این مطلب رو میخونن.

خواهش میکنم برای همه ی کنکوری ها و برای بنده ی حقیر نیز دعا کنید تا موفق بشیم.

خیلیا ازجمله خودم بعد از توکل بر خدا نیاز زیادی به دعای شما داریم.

ممنون




تاریخ: چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

اینترنت - ایسنا نوشت:

مروري بر ليست آلوده و پاك‌ترين استان‌هاي كشور از منظر ارسال‌كننده‌هاي بدافزار‌ها گوياي آن است كه استان‌هاي قم آلوده‌ترين و هرمزگان، كردستان، چهارمحال و بختياري و اردبيل به‌طور مشترك پاك‌ترين استان‌هاي اينترنتي كشور هستند.

بنا بر تحقيقات صورت گرفته، طي ارديبهشت‌ماه سال 91 استان قم به عنوان آلوده‌ترين استان كشور از نظر ارسال‌كننده‌هاي بد‌افزاري شناخته شد و در اين زمينه 56 امتياز منفي به خود اختصاص مي‌داد. پس از قم، تهران با 5.5 امتياز منفي در رتبه‌ دوم اين جدول قرار گرفت و پس از آن استان ايلام با 46 اميتاز منفي عنوان سومين استان آلوده‌ي كشور را از آن خود كرد.

بنابر آمار منتشر‌ شده از سوي مركز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخداد‌هاي رايانه‌يي، آذربايجان شرقي با كسب 40 امتياز در رده چهارم آلوده‌‌هاي اينترنتي قرار دارد و پس از آن استان‌هاي اصفهان، فارس، گيلان، مازندران و ... در رده‌هاي بعدي اين جدول قرار مي‌گيرند.

اما استان‌هاي هرمزگان، كردستان، چهارمحال و بختياري و اردبيل به‌طور مشترك با كسب دو امتياز منفي به عنوان پاك‌ترين استان‌هاي اينترنتي كشور شناخته شده‌اند و پس از آنها استان خوزستان با چهار امتياز منفي و كرمانشاه با پنج امتياز منفي به عنوان اولين و سومين استان‌هاي پاك اينترنتي محسوب مي‌شوند.

ارديبهشت‌ماه سال گذشته تهران، آذربايجان شرقي و فارس آلوده‌ترين شهرهاي اينترنتي كشور بودند و مازندران، قزوين، سمنان، چهارمحال و بختياري، ايلام و استان البرز به‌طور مشترك پاك‌ترين استان اينترنتي به‌شمار مي‌رفتند.

نكته ديگر آنكه اگرچه سال گذشته دو استان آلوده‌ يعني تهران و آذربايجان شرقي امتيازي به مراتب بيش از امتياز سال را به خود اختصاص داده بودند، اما در مجموع نمره صنفي اكثر استان‌هاي كشور به 10 امتياز هم نمي‌رسيد كه اين رقم در سال جاري نسبت به سال قبل سير صعودي داشته است.

اين آمار پس از جمع‌آوري و تحليل داده از شبكه هاني نت ملي در ارتباط با ميزان گستره‌ي آلودگي به بد‌افزار در استان‌هاي كشور تهيه شده است و اعداد آن بيانگر آدرس‌هاي اينترنتي آلوده شناسايي شده در هر استان است. فروردين‌ماه امسال به ترتيب استان‌هاي مازندران، تهران، بوشهر، قم و اصفهان در رده‌هاي اول تا پنجم استان‌هاي آلوده اينترنتي قرار داشتند.

منبع:ایسنا 
برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: چهار شنبه 9 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

 نظرات نظر سنجی رو به مسئولای باشگاه انتقال دادم.

به مسئولان باشگاه پرسپولیس نظرات ارزشمندتونو به طور دقیق انتقال دادم.نتایج نهایی به صورت زیر است:(سوال نظر سنجی:دوست داری چه کسی سرمربی پرسپولیس بشه؟)

1-مانوئل خوزه:                                                                                          61.11%

2-گابریل کالدرون و علی دایی:        (هر کدام )                                                12.96%     

3-مجید جلالی:                                                                                          07.40%

4-برونو متسو:                                                                                            05.55%

5-علی پروین:(البته علی پروین تو تقریبا 7 ساعت آخر نظر سنجی اضافه شد)        0.00%    

از کسانی که نظر دادن ممنونم                 

 




تاریخ: چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 37954
تعداد مطالب : 97
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1