بهونه ای برای باهم بودن

خبرگزاری فارس: سیدجلال طباطبایی گفت: مسن‌ترین متقاضی کنکور امسال فردی است متولد 1314 که در رشته تجربی از تهران شرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سید‌جلال طباطبایی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری درخصوص برگزاری آزمون سراسری سال 91 با بیان اینکه ثبت نام آزمون سراسری از 16 آذر سال 90 آغاز شده گفت: اواخر بهمن‌ماه اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان در سایت سازمان قرار گرفت.

وی افزود: پس از ثبت نام داوطلبان منشخص شد که مدارک 50 هزار نفر مشکل داشت که پس از ارسال پیامک به آنها مشخص شد که واقعا 5 نفر در ارسال مشخصات اشتباه کرده بودند.

وی تعداد حوزه‌های آزمونی کل کشور را 346 حوزه دانست و افزود: علاوه بر این 28 حوزه در خارج از کشور برای 775 داوطلب دایر است.

طباطبایی بیشترین حوزه امتحانی را در استان فارس دانست و افزود: در این استان 42 حوزه وجود دارد؛ پس از آن استان تهران با 39 حوزه قرار  دارد.

وی بیشترین داوطلب را از استان تهران با 187 هزار نفر دانست و رتبه‌های بعدی را استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان معرفی کرد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در خصوص آمار رشته‌ای داوطلبین گفت: بعد از استان تهران بیشترین داوطلب ریاضی از اصفهان، تجربی از استان فارس، انسانی از استان خوزستان،‌ هنر  از استان اصفهان و زبان‌های خارجی از استان خراسان رضوی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 450 هزار نفر کارت آزمون را دریافت کرده‌اند در خصوص اعلام علاقمندی‌ها نیز گفت: علاقمندان دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی می‌توانند با خرید کارت 46 هزار ریال علاقمندی خود را اعلام کنند؛ همچنین رشته‌های شرایط خاص و دانشگاه فرهنگیان از 7 تا 18 تیرماه می‌توانند با خرید کارت 23 هزار ریالی علاقمندی خویش را اعلام کنند.

طباطبایی در ادامه به مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلبان آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: مسن‌ترین متقاضی کنکور امسال فردی است متولد 1314 که در رشته تجربی از تهران شرکت کرده است. پس از آن فردی است متولد 1316 از آستانه اشرفیه که دیپلم خود را در سال 1390 از رشته علوم انسانی اخذ کرده است.

وی ادامه داد: خانم‌ها نیز 2 نفر متولد 1319 اهل تهران و مشهد هستند که یکی از آنها در سال 1340 و دیگری در سال 1381 دیپلم خود را اخذ کرده است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش 5 نفر متولد سال 1379 که همه آنها خانم هستند را جوانترین متقاضیان کنکور دانست که به طور آزمایشی در کنکور شرکت کرده‌اند.

وی افزود: حدود 3 میلیون دفترچه آزمون در 18 نوع چاپ شده است که این هفته به حوزه‌ها ارسال خواهد شد.

طباطبایی در ادامه از تنوع گزینه‌های دفترچه کنکور خبرداد و گفت: امسال دفترچه‌ها بدین نحو شخصی سازی شده است که تمام اطلاعات داوطلب روی دفترچه ثبت شده و مستقیما به حوزه امتحانی وی ارسال خواهد شد.

وی در خصوص شرایط ویژه برای معلولین نیز گفت: این افراد نسبت به افراد عادی 1.3 برابر زمان اضافه‌تر خواهند داشت. همچنین برای افراد نابینا از خط پریل و افراد کم‌بینا از دفترچه با درشت‌نمایی بیشتر خبر داد.

طباطبایی تعداد معلولین شرکت‌کننده در آزمون را 2 تا 3 هزار نفر دانست.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درخصوی اصلاح اطلاعات داوطلبین نیز اظهار داشت: 3 نوع ویراست اطلاعات داریم؛ اولین نوع آن اطلاعات دین، زبان، جنسیت، معلولیت و بهیاری است که داوطلبان برای اصلاح آن باید به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند.

وی افزود: برخی اطلاعات مانند گروه و حوزه امتحانی اصلا قابل تغییر نیست؛ برخی اطلاعات نیز مانند مغایرت در نام و نام خانوادگی  را می‌توان در سایت اصلاح کرد.

طباطبایی افزود: یکسری اطلاعات نیز مانند سوابق تحصیلی وجود دارد که باید با آموزش‌و ‌پرورش کنترل شود که امسال در بررسی این اطلاعات با آموزش و پرورش کمترین مشکل را داشته‌ایم.

وی در انتها در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری با بیان اینکه سوابق تحصیلی یعنی نمرات دروس، اظهار داشت: تأثیر معدل امسال نیز 25درصد به 75 درصد است.

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: دو شنبه 5 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 768
بازدید کل : 38721
تعداد مطالب : 97
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1