بهونه ای برای باهم بودن

فناوری اطلاعات و ارتباطات(IT) - آن طور که در کتاب‌ها و فیلم‌های تخیلی آمده، آینده باید چیزی شبیه به این باشد: خانه‌هایی با اینترفیس‌های لمسی، دستگاه‌هایی که با صوت کار می کنند، ساختمان‌های تعاملی و ماشین‌های بدون راننده.

پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2020 انسانها می توانند در خانه های پیشرفته هوشمند زندگی کنند اما  با این وجود اکثر مردم زندگی در خانه های ساده را ترجیح می دهند.
لوازم خانگی هوشمند که از هم اکنون هم فراهم هستند، اینترفیس های حساس به حرکت و ربات های مخصوص زندگی روزانه هم در حال آمدن هستند. اما سوال این است که آیا این خانه های پیشرفت به زودی بازار را اشباع خواهند کرد؟ احتمالا نه. این جواب نتیجه تحقیق و بررسی از 1021 متخصص ، محقق و منتقد اینترنت است که" خانه های آینده " را مورد بحث قرار می دهد.
بر اساس پیش بینی ها تا سال 2015 ، روزانه 25 میلیون دستگاه متصل به اینترنت برای نظارت بر ساختمانها، پل ها وشبکه های آب رسانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت که این میزان در سال 2020 به 50 میلیارد دستگاه می رسد. پس چه چیزی باعث می شود که در سال 2020 ما هنوز هم از زندگی کردن در خانه های هوشمند دوری کنیم؟
متخصصین گوگل، جنرال الکتریک و دانشگاه ها پیش بینی کرده اند که تا سال 2020 تنها عده محدودی از خواص و نخبگان جامعه در این خانه‌های هوشمند زندگی خواهند کرد. آنها معتقدند که برای اینکه به این چنین خانه هایی رنگ واقعیت به خود گرفته و از این حالت رکود خارج شوند ، رهبران عرصه صنعت و فن آوری باید مسائلی را مدنظر قرار دهند .
آنها باید این فن آوری و سیستم ها را با توجه به نیاز مصرف کننده جهانی استاندارد سازی کنند. همچنین باید نگرانی های گسترده ای که در رابطه با حفظ حریم شخصی در حین استفاده از این فن آوری های هوشمند وجود دارد را نیز مد نظر قرار دهند. بیشتر متخصصین معتقدند که هنوز مصرف کنندگان اعتماد بسیار اندکی به این گونه وسایل دارند و محصولات خانگی هوشمند را درست درک نکرده اند.
متخصصین همچنین احتمال موفقیت خانه هایی که با محیط زیست سازگارترند را بیشتر می دانند و می گویند میزان مصرف آب و برق در این گونه وسایل امر بسیار موثر و مهمی است.
 متخصصین گوگل و سایر کمپانی های بزرگ فن آوری پیش بینی کرده بودند که بیمارستان ها اولین مکان هایی خواهند بود که به استفاده از این سیستم های هوشمند روی می آورند. جنرال الکتریک هم اکنون مشغول کار بر روی نمونه اولیه این دست بیمارستان هاست که برای مراقبت ازبیماران و امن نگه داشتن آنها از دوربین استفاده می کند.این دوربین ها با نظارت مداوم روی پرستاران و دکتر ها می توانند به آنها هشدار دهند که دستانشان را بشویند و یا  وسیله ای که قبلا استفاده شده را بدون استریل کردن  مجدد به کار نبرند. این دوربین ها همچنین می توانند آثار درد یا ناراحتی را در چهره بیمار تشخیص داده و به کارکنان بیمارستان هشدار دهند.

Mashable/ماندانا سجادی

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

مانوئل خوزه

پرسپولیس- مانوئل خوزه که در زمان بازیگری‌اش در پست هافبک بازی می‌کرد، از سال 1964 تا 1979 در 9 تیم باشگاهی فعالیت کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سرمربی جدید پرسپولیس در حالی از سال 1965 تا 1969 در تیم بنفیکا بازی می‌کرد که در طول این چهار سال تنها یک بار در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفت. مهم‌ترین دوره بازیگری‌ او به زمان حضورش در تیم یونیائو دی تومار بازمی‌گردد که در طول چهار سال 111 بازی برای این تیم انجام داد و 12 گل هم به ثمر رساند. مانوئل خوزه برای نخستین بار در سال 1978 وارد عرصه مربی‌گری شد.
 
 

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

خبرگزاری اف سی پرسپولیس :مانوئل خوزه پرتغالی نزدیک‌ترین فاصله را نیمکت پرسپولیس دارد و به احتمال فراوان فردا به عنوان سرمربی سرخ‌پوشان در فصل جدید معرفی خواهد شد.بد نیست نگاهی به کارنامه این مربی پرتغالی در طول دوران مربی‌گری‌اش بیندازیم. عکس از www.varzesh3.com برگرفته شده است 

سرمربی جدید پرسپولیس با نام کامل مانوئل خوزه دی جسوس سیلوا در سال ۱۹۴۶ در شهر ویلا رئال پرتغال به دنیا آمد

او که در زمان بازیگری‌اش در پست هافبک بازی می‌کرد، از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۹ در در ۹ تیم باشگاهی فعالیت کرد. او در حالی از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹ در تیم بنفیکا بازی می‌کرد که در طول این چهار سال تنها یک بار در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفت. مهم‌ترین دوره بازیگری‌ او به زمان حضورش در تیم یونیائو دی تومار بازمی‌گردد که در طول چهار سال ۱۱۱ بازی برای این تیم انجام داد و ۱۲ گل هم به ثمر رساند.

 

مانوئل خوزه برای نخستین بار در سال ۱۹۷۸ وارد عرصه مربی‌گری شد واین کار را از آخرین تیمی که به عنوان بازیکن در آن حضور داشت آغاز کرد. او به مدت چهار سال در اسپورتینگ دی اسپینیو مربی‌گری کرد و پس از آن هدایت تیم‌هایی چون ویتوریا گیمارش، اسپورتینگ براگا، اسپورتینگ لیسبون، بوآ ویستا، ماریتیمو و یونیائو لیریا را به عهده گرفت.

 

سرمربی کنونی پرسپولیس در زمان مربی‌گری‌اش در باشگاه‌های پرتغالی کارنامه نسبتا موفقی را از خود به جای گذاشت.او تیم ویتوریا گیمارش را برای نخستین بار به جام یوفا رساند و همچنین توانست تیم پورتی موننزه را به بالاترین جایگاهش در لیگ پرتغال یعنی مکان پنجم برساند. البته خوزه دوران موفقی در اسپورتینگ لیسبون نداشت و در سال ۱۹۸۵ پس از دومین سال حضورش در این تیم و بعد از ۶ بازی بدون برد، از سمت خود اخراج شد. نکته جالب درباره مانوئل خوزه این است که در حالی که در پرتغال همگان از او به عنوان کاشف لوئیس فیگو نام می‌برند خودش این قضیه را انکار می‌کند.

 

از مانوئل خوزه به عنوان مربی متخصص در داربی‌های بزرگ نام می‌برند. او در زمان حضورش در اسپورتینگ لیسبون توانست بنفیکا را با نتیجه ۷ بر یک به شکست دهد که بهترین پیروزی در تاریخ بازی‌های این دو تیم که به داربی شهر لیسبون معروف است محسوب می‌شود. در سال ۱۹۹۹ مانوئل خوزه که از بنفیکا اخراج شده بود، قراردادی را با تیم یونیائو لیریا امضا کرد اما در سال دوم حضورش در این تیم و در حالی که ۷ بازی به پایان فصل باقی مانده بود و تیمش در حال دست یافتن به بهترین رتبه در تاریخ خود بود، به وسیله مسئولان باشگاه اخراج شد و ژوزه مورینیو جایگزین او شد. مانوئل از آن پس به الاهلی مصر پیوست و نخستین پیروزی خود با این تیم را با برد یک بر صفر مقابل رئال مادرید به دست آورد.

 

خوزه در سال ۱۹۹۷ برای دو سال هدایت بنفیکا را در دست گرفت اما در این تیم چندان موفق نبود.از سال ۲۰۰۱ بود که این مربی پرتغالی گام به قاره آفریقا گذاشت که برای او بسیار خوش‌یمن بود. اودر این سال هدایت الاهلی مصر را در دست گرفت و باوجود اینکه سال بعد دوباره به لیگ پرتغال بازگشت و سرمربی بلننزه شد بار دیگر در سال ۲۰۰۳ به الاهلی آمد و ۶ سال موفق را با این تیم پشت سر گذاشت.

 

مانوئل خوزه به عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان باشگاهی در رقابت‌های باشگاه‌های آفریقا شناخته می‌شود به طوری که او مهم‌ترین تورنمنت‌های باشگاهی در آفریقا از جمله لیگ قهرمانان آفریقا، به همراه الاهلی فتح کرده است.

 

خوزه با این باشگاه مصری توانست در طول سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ رکورد چهار حضور متوالی در فینال لیگ قهرمانان آفریقا را تجربه کند که در سه بازی از چهار فینال توانست به عنوان قهرمانی برسد. او همچنین با الاهلی در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ توانست سوپر کاپ باشگاه‌های آفریقا را به دست بیاورد و نخستین مربی‌ای بود که توانست یک تیم آفریقایی را به جایگاه‌های اول تا سوم جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۶ برساند.

 گل:مانوئل یکی از محبوب ترین مربیان در فوتبال مصر است که برای استقبال از ورود او به قاهره در سال 2011 بیش از 3 هزار نفر در فرودگاه حاضر شدند!

یکی دیگر از رکوردهای جالب مانوئل در الاهلی به جا گذاشتن رکورد ۵۵ بازی بدون شکست با این تیم است. او همچنین با الاهلی توانست داربی‌های بزرگ مصر از جمله بازی مقابل الزمالک را بارها فتح کند.

 

همچنین این نکته هم جالب است که در زمانی که لوئیس فیلیپه اسکولاری ازتیم ملی پرتغال جدا شده بود، مانوئل خوزه در آستانه توافق با فدراسیون فوتبال پرتغال برای پذیرفتن هدایت تیم ملی این کشور بود اما مسئولان پرتغالی در نهایت با کارلوس کی‌روش سرمربی کنونی ایران به توافق رسیدند.

 

مانوئل خوزه که در سال ۲۰۱۱ بار دیگر به الاهلی بازگشته بود، در جریان بازی جنجالی این تیم مقابل الزمالک که به درگیری میان تماشاگران دو تیم و کشته شدن شمار زیادی از تماشاگران منجر شد از فوتبال مصر خداحافظی کرد و در مصاحبه‌ای گفت سیاست فوتبال را در مصر خراب کرده است.

برگرفته شده از:www.fcpersepolis.net و www.goal.com/iran

 




تاریخ: سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad
مانوئل خوزه سرمربی پرسپولیس شد
 
                                       عکس از www.varzesh3.com برگرفته شده است

گفتنی است حمید درخشان دستیار اول مانوئل خوزه خواهد شد.

فقط یه نکته جالب یکی از دوستام گفت:قلعه نوعی از مانوئل خوزه بهتره که من الان تاسف خوردم که همچین حرفی رو زد!الان با خودم میگم که اصلا با هم قابل مقایسه نیستن.برا اثبات حرفم کارنامه مانوئل خوزه در مطلب بالا رو بخونید




تاریخ: سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

دانش- باستان‌شناسان در آلمان بیش از صد دندان سگ را پیدا کرده‌‌اند که به نظر می‌رسد برای تزیین کیفی در 4500 تا 4200 سال پیش به کار رفته بوده‌اند. ظاهرا در آن دوران استفاده از دندان‌های سگ و گرگ کاملا مد روز بوده،‌ یک مد خشن!

بهنوش خرم‌روز: فکر می‌کنید در دوران‌های باستان، ‌یک کیف پول می‌توانست چه شکلی باشد یا چه تزییناتی داشته باشد؟ به نظر می‌رسد یکی از آن‌ها به تازگی پیدا شده است. ممکن است آن‌چه در حفاری‌های آلمان به دست آمده، قدیمی‌ترین کیف پولی باشد که تا به حال کشف شده است. ظاهرا سلیقه صاحب آن هم به عصر سنگی برمی‌گردد!
به گزارش نشنال‌جئوگرافیک، باستان‌شناسان در جریان حفاری‌های خود در لایپزیگ آلمان،‌ بیش از 100 دندان سگ را کشف کرده‌اند که همگی نزدیک به هم چیده شده‌اند. دندان‌ها در گوری پیدا شده‌اند که به 2500 تا 2200 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.


به گفته سوزان فیدریش، باستان‌شناس دفتر باستان‌شناسی و حفاظت بخش زاکسن- انهالت، به نظر می‌رسد که از این دندان‌های سگ برای تزیین رویه‌ی یک کیف اسفاده می‌شده است. وی توضیح می‌دهد: «با گذشت سالیان دراز، چرم یا پارچه کیف از بین رفته است و تنها چیزی که باقی مانده، ‌همین دندان‌ها هستند. آن‌ها همه در یک جهت قرار گرفته‌اند، ‌به همین دلیل هم به نظر می‌رسد که خیلی به کیف‌دستی‌های امروزی شبیه است.»
این دندان‌های سگ در طول حفاری سایت 100 هکتاری پروفن به دست آمده‌اند که قرار است در سال 2015/1394 به یک معدن زغال‌سنگ تبدیل شود. تا به حال در این سایت شواهدی از دوران سنگی و برنز به دست آمده،‌ از جمله بیش از 300 گور، صدها ابزار سنگی، سر نیزه، ‌ظرف سفالی،‌ دکمه‌های استخوانی و یک گردنبند کهربایی. با این همه،‌ به گفته فریدریش که مدیریت حفاری در این سایت را برعهده دارد، ‌این کیف دستی بسیار خاص است. وی توضیح می‌دهد:‌ «این اولین بار است که شواهدی از یک کیف به این شکل به دست آمده است.»

مد خشن
به گفته فریدریش،‌ به همان نسبتی که وجود یک کیف دستی پوشیده با استخوان سگ نادر است، استفاده از استخوان خانواده سگ‌ها در دفینه‌های شمال و مرکز اروپا که به دوران سنگی برمی‌گردد، ‌نسبتا معمول است. در واقع تعداد دندان‌های سگ به دست آمده در اطراف این سایت نشان می‌دهد که در آن دوران، ‌سگ‌ها هم به اندازه احشام،‌ حیوانی اهلی و خانگی به حساب می‌آمده‌اند. برای تزیین همین یک کیف،‌ چندین سگ لازم بود.
در دفینه‌های عصر سنگی منطقه‌ای دیگر، انبوهی از دندان سگ و گرگ در کنار انبوهی از صدف‌ها در الگوهایی یافت شده‌اند که می‌توانند حاکی از این باشند که در آن دوران،‌ اجساد را با لایه‌ایی از دندان سگ و گرگ و نیز صدف می‌پوشانده‌اند که البته این لایه با گذشت قرن‌ها از هم پاشیده و پراکنده شده است.
البته بیش از هر چیز دیگری،‌ دندان‌های سگ در وسایلی پیدا شده که برای تزیین موها یا به عنوان گردنبند هم برای مردان و هم برای زنان مورد اسنفاده قرار می‌گرفته‌اند.
هارالد اشتاوبل از باستان‌شناسان دفتر باستان‌شناسی بخش ساکسون آلمان در این‌باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد که استفاده از دندان در آن زمان خیلی مطابق مد روز بوده است. هر کسی با چنین زیورآلات زیبایی دفن نمی‌شده است، بلکه فقط در گورهای واقعا خاص قرار داده می‌شده‌اند.» 

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: دو شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

در یک بازی زیبا در فینال یورو 2012 اسپانیا با تیکی تاکای معروف خود ایتالیا رو مات کرد!

ماتادورها با نتیجه ی 4 بر صفر ایتالیا رو در هم کووووووبید.زننده ی گل های اسپانیا:داوید سیلوا(14)-جوردی آلبا(41)-فرناندو تورس(83)-ماتا(87)

هر چی باشه اسپانیا تیم مورد علاقه ی منه که الان بر بام اروپا و جهان فریاد قهرمانی رو سر میده

اسپانیا با این قهرمانی رکورد عجیبی زد و اون اینکه اولین تیمیه که در سه جام معتیر هستش که متوالی قهرمان میشه

در ضمن فرناندو تورس آقای گل این رقابت ها شد.وی با گومز به دلیل یک پاس گل بیشتر داده شده نسبت به بقیه ی 3 گله ها در صدر قرار گرفتند و در اینجا چون تورس از گومز کم تر برای تیمش در این رقابت ها بازی کرده به عنوان آقای گل انتخاب شد

                                  viva spain   

اینم عکس هایی از دیدار اسپانیا-ایتالیا و قهرمانی اسپانیا:

 

 

 


 

 




 



عکس ها برگرفته شده از:www.varzesh3.com
 
 




تاریخ: دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

خراسانی، علیرضا - آیفون اپل 5 ساله شد و این در حالی است که داستان موفقیتهای تیم سازنده آیفون بدون استیو جابز همچنان ادامه دارد.
زمانی که موبایلها با کلید و کیبورد فیزیکی ساخته می شدند، استیو جابز فقید، تلفن همراه تاچ اسکرینی ساخت که مبداء تحولات عظیم دنیای تکنولوژی و آی تی شد.در آن زمان کیبورد فیزیکی استاندارد سازندگان تلفن همراه بود که استیو این استاندارد را با تولید آیفون تغییر داده و همگان را به سوی صفحه لمسی سوق داد.
امروزه بازار تلفنهای هوشمند یا اسمارتفون بر اساس استراتژی 5 سال قبل استیو جابز به حیات خود ادامه می دهد و اپل همچنان با ابداعات نرم افزاری و سخت افزاری خود روی نسخه های متعدد آیفون، به پیش می رود. مواد ساخته شده، طراحی صنعتی نوین و اسکرین جدید ، ویژگی هایی است که هر جا اپل از ان استفاده کرده، بازار را به نفع خود تغییر داده است. از سال 2007 که آیفون واحد کوچکی در کاپرتینو بود 5 سال گذشته و اینک 58 درصد از نقدینگی کمپانی اپل از آیفون بدست می آید که این موضوع به اپل کمک کرده تا با فروش 218 میلیون آیفون تا مارس 2012 به یکی از ثروتمند ترین کمپانی های آی تی جهان مبدل شود.
برای دیدن اینفو گرافیک در ابعاد بزرگتر به لینک زیر مراجعه کنید:
برای دیدن اینفو گرافیک در ابعاد بزرگتر به لینک زیر مراجعه کنید:

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

ديدار فينال يورو2012 امشب در ورزشگاه کيف برگزار مي شود

 رقابتهاي يورو2012 به پايان خود نزديک شد و امشب ورزشگاه المپيک شهر کيف شاهد برگزاري ديدار فينال اين رقابتها ميان ايتاليا - و اسپانيا خواهد بود. اين توپي است که امشب و در بازي فينال از آن استفاده خواهد شد.

Ukraine Olimpiysky National Sports Complex

برگرفته شده از:www.varzesh3.com




تاریخ: یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

علی دایی به همراه سه برادرش در یک مراسم عروسی عکس یادگاری انداختند؛ نورا دختر کوچولوی علی دایی هم در بغل وی جای محکمی دارد.

 

 

 

برگرفته شده از:http://www.goal.com/iran 

 

علی دایی 
سایت گل:علی دایی و برادرانش. این یک عکس خیلی خیلی ویژه است که نمونه اش فقط در آلبومهای خانوادگی خانواده معظم دایی یافت می شود.
این 4 برادر در مجلس عروسی چنین مقابل دوربین سعیدزارعیان عکاس روزنامه تماشا ژست گرفتند...                                         
                                              نظر یادتون نره!ولی می ره!



تاریخ: یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

کدوم مطالب رو بیشتر دوس دارید؟

با اعلام نظر خود از این به بعد موضوعات درخواستی شما رو در وبلاگ نوشته خواهد شد




تاریخ: یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 777
بازدید کل : 38730
تعداد مطالب : 97
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1